Home

Cara Membuat Kurma Ayam Simple Mudah 12 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Kurma Ayam Simple di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kurma Ayam Simple yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. #kurmaayamsimpledansedapgiler #resepikurmaayam #ayammasakkurma Kurma ayam simple dan sedap giler. Cuba tau 😘 Boleh tengok resepi bahan-bahan dan step by. Find kurma ayam stock images in HD and millions of other royalty-free stock photos, illustrations and vectors in the Shutterstock collection.

Kurma Ayam Simple - velavinkabakery.com Stir for a minute or two. The quantity is up to you as. Lagipun resepi ayam masak kurma ini sangat sesuai untuk dihidangkan bukan sahaja dengan nasi putih tapi juga dengan nasi minyak, nasi tomato dan sebagainya.

12 Ingredients of Resepi Kurma Ayam Simple

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kurma Ayam Simple ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 12 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan Kisar.
  2. Sedia - Halia.
  3. Sedia - Bawang putih.
  4. Sedia - Bawang merah.
  5. Sedia - Cili padi.
  6. Sedia - Bahan Lain.
  7. Sedia - Ayam.
  8. Sedia - Santan.
  9. Sedia - Kentang.
  10. Sedia - Tomato.
  11. Sedia 4 - sekawan.
  12. Sedia - Air.

Resepi ayam masak kurma yang dibuat melalui cara ini akan jadikan gulai sangat sedap. Isi ayam lembut mudah terurai daripada tulang dengan penuh jus rasa kurma. Masukkan serbuk rempah kurma yang telah digaul bersama air, daging atau ayam, kerisik, tomato, bawang putih dan merah yang telah di. Contextual translation of "ayam kurma" into English.

6 Cara Penyediaan Kurma Ayam Simple

Dah ada 12 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kurma Ayam Simple pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Kisar bawang merah, bawang putih, halia dan cili padi sikit..
  2. Masukkan minyak dalam periuk. Tumis 4 sekawan. Kemudian masukkan bahan kisar..
  3. Masukkan perencah kurma dan tambahkan sedikit air. Tumis sampai pecah minyak. kemudian masukkan ayam..
  4. Kacau dan masukkan santan. kemudian masukkan kentang dan tomato. kalau kurang air, tambahkan lagi mengikut banyak mana kuah yang nak..
  5. Akhir sekali masukkan garam dan perasa..
  6. Dah siap.. #selaukwanie.

Human translations with examples: pimp, dates, kurma, chicken, drumstick, date palm, date fruit, تاريخ السوق. Resepi ayam masak madu yang saya kongsikan ini sangat simple dan saya rasa anda boleh terus mencubanya di rumah. sebenarnya hari ini saya malas sekali untuk memasak tapi kerana sebagai. Hello dear listeners thanks for your great support & nice comments on my mixes Give "OPOR AYAM KURMA " a listen and enjoy your stay gr. Mesti ramai yang suka makan nasi ayam kan. Tak kiralah hari-hari biasa atau hari istimewa, nasi ayam ni memang sesuai dihidangkan pada bila-bila masa.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kurma Ayam Simple ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!