Home

Cara Memasak Telur Bungkus Isi Ayam #MunahMasak Sedap 9 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Enak.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Telur Bungkus Isi Ayam #MunahMasak di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Telur Bungkus Isi Ayam #MunahMasak yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Telur Bungkus Isi Ayam #MunahMasak - velavinkabakery.com

13 Bahan - Bahan Resepi Telur Bungkus Isi Ayam #MunahMasak

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Telur Bungkus Isi Ayam #MunahMasak ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 13 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan - bahan :.
  2. Sedia - Isi ayam (2 keping dada).
  3. Sedia 3 - biji telur.
  4. Sedia 1/2 - labu bawang holland - dipotong dadu.
  5. Sedia 1 ulas - bawang putih - dimayang.
  6. Sedia 1/2 batang - carrot dipotong dadu @ boleh juga guna sayur campur.
  7. Sedia 4 - sudu besar sos cili.
  8. Sedia 2 - sudu besar sos tomato.
  9. Sedia 2 - sudu besar sos tiram.
  10. Sedia Sedikit - serbuk lada hitam.
  11. Sedia Sedikit - garam.
  12. Sedia - Minyak masak.
  13. Sedia Sedikit - gula.

9 Instructions Telur Bungkus Isi Ayam #MunahMasak

Dah ada 13 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Telur Bungkus Isi Ayam #MunahMasak pula. Simple saja cuma 9 langkah.

  1. Panaskan sedikit minyak. Tumis bawang putih & bawang holland..
  2. Masukkan isi ayam..
  3. Masukkan carrot.
  4. Masukkan semua jenis sos..
  5. Masukkan sedikit serbuk lada hitam, sedikit garam dan gula. Bila dah sebati tutup api dan inti untuk telur bungkus dah siap..
  6. Masukkan sedikit garam ke dalam telur. Kepuk - kepuk telur tersebut..
  7. Letakkan sedikit minyak. Bila dah panas, masukkan separuh telur tersebut. Buat macam telur dadah tapi nipis je..
  8. Letakkan isi ayam tadi. Gulung telur tersebut..
  9. Dah siap 2 biji telur bungkus..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Telur Bungkus Isi Ayam #MunahMasak ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!