Home

Resepi Salad Macaroni & Ayam Mudah Sedap 8 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Enak.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Salad Macaroni & Ayam Mudah di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Salad Macaroni & Ayam Mudah yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Salad Macaroni & Ayam Mudah - velavinkabakery.com

8 Bahan - Bahan Resepi Salad Macaroni & Ayam Mudah

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Salad Macaroni & Ayam Mudah ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Makaroni 1 cawan dan direbus sehingga masak.
  2. Sedia - Isi ayam 1/4 cawan. Dipotong dadu dan direbus hingga masak.
  3. Sedia - Capsicum merah 1 biji. Dipotong panjang.
  4. Sedia 1 - biji tomato.
  5. Sedia Sedikit - sayur salad untuk hiasan.
  6. Sedia - Kicap cair 2 sudu besar.
  7. Sedia - Sos cili 1 sudu besar.
  8. Sedia - Garam dan lada hitam secukup rasa.

4 Cara Memasak Salad Macaroni & Ayam Mudah

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Salad Macaroni & Ayam Mudah pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Terlebih dahulu, rebuskan makaroni hingga masak. Saya campur dengan sedikit olive oil. Jangan sampai lembik ya..
  2. Isi ayam direbus hingga masak. Kemudian, potong capsicum merah..
  3. Bersih kan daun salad. Ketepikan. Potong tomato ikut suka. Saya potong macam biasa. Untuk sos pula, saya campurkan kicap, sos cili, garam dan lada hitam secukup rasa. Gaul2 hingga bercampur..
  4. Yang terakhir, campurkan sos tadi ke dalam makaroni, isi ayam, tomato dan capsicum. Gaul hingga sudah betul2 bercampur. Lepas tu hidangkan dalam mangkuk. Siap!.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Salad Macaroni & Ayam Mudah ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!