Home

Cara Memasak Cucur Udang Rangup Enak 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Udang Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Cucur Udang Rangup di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Cucur Udang Rangup yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Cucur Udang Rangup - velavinkabakery.com

9 Bahan - Bahan Resepi Cucur Udang Rangup

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Cucur Udang Rangup ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - biji bwg holland dicincg.
  2. Sedia 1 - biji cili merah dihiris.
  3. Sedia - Semangkuk taugeh.
  4. Sedia - Secekak daun kucai.
  5. Sedia 300 gm - udang hidup.
  6. Sedia 300 gm - tepung gandum.
  7. Sedia 1 - biji telur.
  8. Sedia - Air secukupnya.
  9. Sedia - Garam dan gula secukup rasa.

3 Instructions Cucur Udang Rangup

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Cucur Udang Rangup pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Campur semua bhn.Masukkan tepung dan air..
  2. Gaul dan perisakan.biarkan sebentar.sementara panaskan minyak utk deep fried..
  3. Ok.minyak suda panas.boleh lah goreng sampai garing.Dah garing toskan dan hidangkan.Cicah dgn sos cili boleh.kewpie pun boleh.sedap pulak cicah dgn kewpie sesame tu..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Cucur Udang Rangup ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!