Home

Resepi Ayam Korea pedas Sedap 2 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam Korea pedas di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam Korea pedas yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Ayam Korea pedas - velavinkabakery.com

2 Ingredients of Resepi Ayam Korea pedas

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam Korea pedas ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 2 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Ayamas Drummet 1 pack.
  2. Sedia - Adabi sos korea 2 pack.

4 Cara Memasak Ayam Korea pedas

Dah ada 2 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam Korea pedas pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Ambil ayamas drummet dan goreng kan sehingga garing.
  2. Toskan dan letakkan ke dalam bekas / mangkuk yang senang untuk digaul..
  3. Tuangkan 2 pek Adabi Sos korea ke dalam ayam drummet yg dh digoreng..
  4. Gaul hingga sebati. Kalau nak manis tuang madu sedikit dan nk cantik lg letak la white sesame seed tp sy takde. Dan akhir sekali makan. AMARAN : PEDAS jd utk budak mgkin tidak sesuai ya.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam Korea pedas ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!