Home

Resepi Kuih siput Mudah 4 Langkah

Aneka Resepi Kuih Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Kuih siput di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kuih siput yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. KUIH SIPUT BEREMPAH ( SPICY SNAIL SHAPE SHRIMPY BITES ) sejam boleh habis sebalang. Krup krap depan tv tu yang tak sedar kosong sebalang 😅 Bahan-bahan simple dan. Kuih Siput can be one of your kuih raya list, you'll be surprised as it's not that difficult to make!

Kuih siput - velavinkabakery.com Kuih siput merupakan sejenis kuih yang dibuat daripada tepung gandum dan tepung ubi dan margerin. Ia kemudian dicampur rempah dan dibentuk siput dengan menggunakan acuan sebelum digoreng dengan minyak masak menggunakan api serdahana perlahan sehinga ia kekuningan dan di. Resipi Kuih Siput, kuih tradisional yang tidak asing lagi buat masyarakat Melayu.

11 Ingredients of Resepi Kuih siput

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kuih siput ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1/2 kg - tepung gandum.
  2. Sedia 2 - sudu besar serbuk kari*.
  3. Sedia 2 - sudu besar serbuk cili kering*.
  4. Sedia 1 - sudu besar jintan manis*.
  5. Sedia 2 - tangkai daun kari*.
  6. Sedia 1 - biji telur*.
  7. Sedia 1 - biji bawang besar*.
  8. Sedia 3 ulas - bawang putih*.
  9. Sedia 1/2 cawan - majerin.
  10. Sedia - Minyak untuk menggoreng.
  11. Sedia 1 - sudu besar garam*.

Mentega sangat penting untuk menjadikan kuih siput rangup dan gebu bila dimakan. Resepi Kuih Siput Rangup ialah makanan yang popular di masyarakat Malaysia yang sering dibuat terutamanya apabila tiba musim perayaan. saya senang membuatkan kuih siput ni untuk keluarga. Cara buat kuih siput yang betul akan hasilkan kuih yang bukan sahaja lembut tetapi rangup walaupun telah lama disediakan. Jadi kami akan berikan anda resepi kuih siput yang sangat sedap dan boleh.

4 Cara Memasak Kuih siput

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kuih siput pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Sediakan bahan bahan,kisar semua bahan yg bertanda*.
  2. Gaulkan tepung dengan majerin.kemudian campurkan bahan2 yg dikisar tadi.tambah air sedikit demi sedikit.uli adunan hingga menjadi doh..
  3. Gentel kecil2 dan boleh ditekan diatas acuan.buat hingga habis.
  4. Panaskan kuali dan boleh lah menggoreng.goreng dengan api yg sederhana,semasa menggoreng boleh tambahkan daun kari unruk dpatkan rasa dan bau ygn wangi dan sedap..

Resepi Kuih Siput - Di kampung halaman saya, saya dianggap sebagai resepi Kuih Snail di youtube yang menggunakan bahan mudah kerana saya memuja untuk mencuba. Ni ade beberapa imej kuih siput nak tempek kat sini. Nak jamu mata korang semua dan beri peluang perut berkeroncong! Akhir sekali, goreng di dalam minyak yang panas. Kuih siput merupakan salah satu kuih tradisional masyarakat kita yang terkenal dan sangat mudah untuk dibuat.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kuih siput ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!