Home

Resepi Puding Roti Wheatmeal Dengan Sos Kastard Mudah 5 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Puding Roti Wheatmeal Dengan Sos Kastard di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Roti Wheatmeal Dengan Sos Kastard yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Puding Roti Wheatmeal Dengan Sos Kastard - velavinkabakery.com

9 Ingredients of Resepi Puding Roti Wheatmeal Dengan Sos Kastard

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Roti Wheatmeal Dengan Sos Kastard ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan A.
  2. Sedia 7-8 keping - roti wheatmeal.
  3. Sedia 2 - sudu besar mentega.
  4. Sedia - Bahan B.
  5. Sedia 500 ml - susu segar atau 2 cawan.
  6. Sedia 4 - sudu besar gula halus.
  7. Sedia 2 - biji telur.
  8. Sedia 1 sudu teh - esen vanilla.
  9. Sedia 1 - sudu kecil serbuk cinnamon (optional).

5 Instructions Puding Roti Wheatmeal Dengan Sos Kastard

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Roti Wheatmeal Dengan Sos Kastard pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Sediakan bahan-bahan untuk membuat puding roti..
  2. Sapu setiap kepingan roti dengan mentega. Kemudian koyakkan roti untuk dimasukkan ke dalam bahan B..
  3. Satukan bahan-bahan B. Gaul sebati. Masukkan roti tadi ke dalam bahan B. Biarkan terendam dan meresap seketika (rujuk gambar kedua). Kemudian tuang ke dalam loyang/bekas yang telah digris dengan sedikit mentega. (Kali ni ummi guna periuk stainless steel, adunan tu terus masukkan ke dalam periuk.).
  4. Bakar pada suhu 180C selama 30 minit atau sehingga masak..
  5. Ini lah rupa puding roti yang dah siap. Boleh potong dan hidang dengan Sos Kastard..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Roti Wheatmeal Dengan Sos Kastard ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!