Home

Cara Membuat Puding Roti Mudah 4 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Roti di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Roti yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Puding Roti - velavinkabakery.com

6 Ingredients of Resepi Puding Roti

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Roti ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 6/7 keping - roti gardenia.
  2. Sedia 2 - biji telur.
  3. Sedia 4 - sudu besar susu pekat manis.
  4. Sedia 1 sudu teh - esen vanilla.
  5. Sedia 1 1/2 cawan - susu full cream.
  6. Sedia 1/4 cawan - coklat chip.

4 Cara Membuat Puding Roti

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Roti pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. First koyak2 kan roti tu and letak dalam loyang.
  2. Untuk bancuhan, 2 biji telur+ susu pekat + susu full cream + esen vanilla (kacau sampai sebati & tapis).
  3. Tuang dalam roti dan akhir sekali tabur coklat chip. (boleh juga tabur kismis, ceri, kekacang @ apa-apa saje ikut selera masing-masing).
  4. Bakar suhu 180'c masa 35 minit @ hingga ia masak. Siap. kalau nak buat kuah kastard pon boleh. Selamat mencuba..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Roti ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!