Home

Resepi KEK @ DESSERT : Kek coklat puding karamel Sedap 6 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi KEK @ DESSERT : Kek coklat puding karamel di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan KEK @ DESSERT : Kek coklat puding karamel yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Puding coklat karamel no oven no kukusan Jadi kami menukar kebiasaan itu dengan keluar makan malam di mana mana restoran pilihan anak anak yang lebih praktikal dan sesuai dengan citarasa mereka. Walaupun puding dibakar, sediakan sos coklat.

KEK @ DESSERT : Kek coklat puding karamel - velavinkabakery.com Selepas itu masukkan minyak dan air panas. Masukkan adunan kek ke dalam puding karamel yang sudah siap kukus tadi. Puding karamel ni antara dessert kegemaran saya terutamanya di bulan puasa.

15 Ingredients of Resepi KEK @ DESSERT : Kek coklat puding karamel

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat KEK @ DESSERT : Kek coklat puding karamel ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 15 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Karamel :.
  2. Sedia 1/2 cawan - gula kaster.
  3. Sedia 40 ml - air panas.
  4. Sedia - Puding.
  5. Sedia 4 - biji telur (gred A).
  6. Sedia 1/4 cawan - gula caster.
  7. Sedia 350 ml - susu segar.
  8. Sedia 1/2 sudu teh - estrak vanilla.
  9. Sedia - Coklat kek.
  10. Sedia 3 - biji telur (gred A).
  11. Sedia 1/4 cawan - + 1 sudu kecil gula kaster.
  12. Sedia 1/4 cawan - + 4 sudu besar tepung gandum.
  13. Sedia 1/8 cawan - serbuk koko.
  14. Sedia 30 ml - susu segar.
  15. Sedia 50 gm - butter (dicairkan).

Masa duduk di rumah lama dulu ada sorang penjual puding Kebanyakkan orang jual puding karamel ni selalunya puding yang menggunakan telur. So kali ni saya nak share resepi puding karamel tanpa telur pulak (eggless. Utk kek marble tu saya gunakan resepi asas buttercake. pernah share sebelum ni. tapi santan tu tukar kepada susu. Oh, maaf saya terlupa nak post resepi apam mekar. baru.

6 Instructions KEK @ DESSERT : Kek coklat puding karamel

Dah ada 15 bahan di atas? Mari tengok cara membuat KEK @ DESSERT : Kek coklat puding karamel pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Panaskan oven telebih dahulu pada suhu 160⁰..
  2. KARAMEL : panaskan gula dan tambah 40ml air panas. Masak sampai gula keperangan dan jangan terlalu hangit. Setelah perang tuang ke dalam loyang pembakar..
  3. PUDING : Pukul 3 biji telur bersama gula kaster. Tak perlu pukul hingga kembang cukup sekadar gula dan telur sebati. Kemudian masukkan susu segar dan kacau sebati. Setelah itu tapis dan tuang ke dalam loyang karamel tadi..
  4. COKLAT KEK : Pukul telur dan gula hingga kembang dan gebu. Setelah kembang masukkan tepung dan serbuk koko. Gaul sebati. Kemudian masukkan susu segar dan mentega yang telah di cairkan. Gaul sebati..
  5. Setelah oven panas, bakar kek secara water bath iaitu letak kan loyang ke atas dulang pembakar yang diletakkan air panas. Bakar selama 60mnt pada suhu 160⁰..
  6. Sebelum di hidang sejukkan dahulu kek selama 1 sebelum keluar kan kek dari loyang.. SELAMAT MENCUBA...

Resep Puding Puyo (Silky Puding) a la Mall dan Cara Membuat Puding Susu Sutra Puyo Lengkap Resep Silky Dessert dan Olahan Puding Soft Aneka Rasa. kumpulan resep puding dan cara membuatnya, puding coklat susu, puding oreo, puding buah, puding zebra. Memang sedap sungguh gabungan kek dengan puding ni. Bahan dan Cara Membuat Kek Coklat Tanpa Telur. Guna senduk dan masukkan ke lapisan puding karamel kita tadi. Api kecil untuk elak kek masak.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi KEK @ DESSERT : Kek coklat puding karamel ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!