Home

Resepi Nugget ayam 'homemade' #munahmasak Cepat 9 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Nugget ayam 'homemade' #munahmasak di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Nugget ayam 'homemade' #munahmasak yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Video Cara Membuat nugget ayam Asahid dan Tehyung kali ini akan mempersembahkan resep cara membuat nugget ayam. Untuk Bahan Bahannya membuat nugget ayam. Siapa sangka mudah rupanya menyediakan nugget ayam homemade.

Nugget ayam 'homemade' #munahmasak - velavinkabakery.com Cara Membuat Homemade Chicken Nugget: Tuang susu cair ke atas roti lalu lumatkan roti dengan. Anak-anak kecil memang sukakan nugget dan makanan jenis bebola ataupun jejari. Tetapi kebiasannya, si ibulah yang cerewet dalam menjaga soal pemakanan anak-anak mereka.

9 Ingredients of Resepi Nugget ayam 'homemade' #munahmasak

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Nugget ayam 'homemade' #munahmasak ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 keping - dada ayam(potong dadu).
  2. Sedia 4 - biji telur.
  3. Sedia 1 - biji bawang besar.
  4. Sedia 3 ulas - bawang putih.
  5. Sedia Sedikit - daun sup.
  6. Sedia 1 batang - lobak merah (sagat halus/cingcang).
  7. Sedia 1 - sudu lada hitam(ditumbuk halus).
  8. Sedia - Serbuk roti secukupnya.
  9. Sedia 2 - sudu tepung gandum.

Fimela.com, Jakarta Membuat nugget ayam homemade sebenarnya tidak terlalu sulit. Bahkan kita bisa menggunakan bahan-bahan pilihan untuk menghasilkan nugget yang enak sesuai selera. nugget ayam ini tentu harus benar-benar sehat. tidak boleh menggunakan bahan pengawet. jelas kita harus menjaga kesehatan anak kita , tidak boleh mengkonsumsi sesuatu yang berbahaya. Resep nugget ayam ini tidak membutuhkan banyak bahan dan bumbu Sudah penasaran bagaimana cara mengolah resep nugget ayam wortel? Dilengkapi Tips dan Rahasia Cara Membuat Adonan Nugget Ayam Supaya Kenyal, Gurih.

4 Cara Memasak Nugget ayam 'homemade' #munahmasak

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Nugget ayam 'homemade' #munahmasak pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Sediakan bahan bahan.ayam yg dibersikkan dan di potong dadu tadi masukkan ke dalam pengisah.pecahkan dua biji telur.kisar ssampai hancur.ayam yan siap dikisar tadi di campurkan dengan dua sudu tepung gandum..
  2. Campurkan semua bahan yg di potong halus tadi.gaul sebati dan ratakan ke dalam loyang.sebelum tu loyang harus disapu minyak supaya tidak melekat.sedia untuk dikukus.kukus selama dua puluh minit.
  3. Setelah masak angkat dan sejukkan kemudian boleh dipotong ataupun ditekap dengan acuan untuk dapat bentuk yg lebih menarik.celupkan ke dalam telur dan gaul dengan serbuk roti hinga habis adunan tadi..
  4. Panaskan minyak dan sedia untuk digoreng.goreng hingga masak dan agak kekuningan dan nampak rangup.siap.sedia untuk dihidangkan.

Sejak Yodha bosan makan nugget ayam.lama banget aku nggak bikin nugget. Resepi nugget ayam sebenarnya sangat mudah untuk dibuat! Malah ia jauh lebih sihat jika dibuat sendiri berbanding dibeli dari pasaraya kerana ia telah mengalami proses sejuk beku. Perkongsian istimewa resepi nugget ayam tempura oleh pembaca kami. Alternatif yang lebih sihat, jimat, dan mudah kepada nugget ayam di Cara Buat Nugget Ayam Tempura Paling Mudah.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Nugget ayam 'homemade' #munahmasak ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!