Home

Resepi Begedil ayam Enak 7 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Begedil ayam di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Begedil ayam yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Resepi hari ni saya tunjukkan cara untuk membuat begedil ayam yang sedap dan tidak pecah bila digoreng. Ayam boleh digantikan dengan daging. #resepibegedil #begedilayam #ajinchannel Resepi : Kentang (boleh stim atau goreng) Ayam cincang (pastikan tidak berair) Bawang putih Bawang merah Daun sup. Episod kali ini aku kongsikan resipi begedil ayam tembam step by step sedap bakhang.

Begedil ayam - velavinkabakery.com Resepi Begedil Ayam - Ia tidak munasabah untuk mengatakan bahawa Begedil ini adalah yang saya bersedia untuk menyediakan setakat ini. Siapa yang tidak suka begedil ayam. Begedil ayam dibuat dengan berbahan dasar kentang tumbuk.

7 Bahan - Bahan Resepi Begedil ayam

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Begedil ayam ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3/4 - biji kentang.
  2. Sedia - Sebelah dada ayam.
  3. Sedia Sedikit - daun sup.
  4. Sedia 1 - sudu kecil serbuk lada hitam.
  5. Sedia 1 - sudu kecil serbuk lada putih.
  6. Sedia - Garam secukup rasa.
  7. Sedia 1 - biji telur.

Begedil boleh dimakan sebagai camilan atau dimakan bersama soto dan sejenis makanan. Saya memang suka makan begedil samada dimakan dengan soto atau dengan nasi biasa. Begedil ayam atau daging semestinya antara sajian yang menjadi kegemaran ramai. Selain dijadikan pelengkap dalam sajian Soto, Lontong dan sebagainya, Begedil Ayam ini juga sedap.

3 Cara Membuat Begedil ayam

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Begedil ayam pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Kentang dikukus hingga empuk.dada ayam direbus hingga masak.kemudian lenyek kentang hinga hancur.isi ayam disiat kecil.
  2. Kemudian campurkan isi ayam kedalam kentang yg dilenyek tadi.masukkan juga serbuk lada putih dan hitam serta daun sup.gaul sebati.kemudian bokeh dikepal hingga menjadi bentuk bulat..
  3. Kentang yang telah di bentuk tadi celupkan ke dalam telur.panas kan minyak dan gireng hingga kekuningan dan masak.siap.selamat mencuba..

Resepi Begedil Ayam yang tidak pecah bila digoreng. Kali pertama buat tauhu BEGEDIL viral ni sedap rupanya patutlah viral , ramai orang jual tauhu BEGEDIL viral ni tapi mahal la. Gerayangi mulusnya tubuh anak tiriku dengan keganasan nafsu bejatmu - penjual ayam mati Begedil ayam atau daging semestinya antara sajian yg menjadi kegemaran ramai. Selain dijadikan pelengkap dlm sajian Soto, Lontong dan sbgnya, Begedil Ayam ini juga sedap dimakan begitu sahaja.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Begedil ayam ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!