Home

Resepi Puding Karamel Mudah Enak 8 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Karamel Mudah di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Karamel Mudah yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Puding Karamel Mudah - velavinkabakery.com

8 Bahan - Bahan Resepi Puding Karamel Mudah

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Karamel Mudah ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 6 - bijik telur gred A.
  2. Sedia 1 - sb tepung kastard.
  3. Sedia 1 tin - Susu Cair.
  4. Sedia 1 cawan - Susu pekat.
  5. Sedia 1 - sk Esen Vanila.
  6. Sedia - Karamel bawah.
  7. Sedia 1 cawan - gula.
  8. Sedia 1/2 - air.

3 Cara Membuat Puding Karamel Mudah

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Karamel Mudah pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Mula mula buat karamel Dulu. Panaskan api kecik letak gula sambil tu whisk lepas dah mengelegak letak air. Whisk jangan bagi berketul. Lepas tu letak dalam bekas yang nak dikukus. Biarkan seketika dan buat puding.
  2. Untuk puding, saya amik blender letak semua bahan puding saya blend dalam 3-4 minit je lepas tu tuang dalam bekas dan kukus 30 min.
  3. Lepas kukus 30 min, saya masukkan dalam peti sejuk selama 1 jam sebelum hidang. Dah siap.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Karamel Mudah ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!