Home

Resepi Puding kastard milo Sedap 8 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding kastard milo di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding kastard milo yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. PUDING MARBLE KASTARD By Dapur Meletop Resepi : Puding Marble Kastard By Dapur Meletop Teringin nak buat puding perisan vanila & koko, boleh cuba resepi ni. Kongsi resepi puding mulai dari resepi puding roti, resepi puding karamel, resepi puding jagung, resepi puding kastrad dan lain sebagainya. Cuba buat Puding milo Oreo yang Viral ni.

Puding kastard milo - velavinkabakery.com Saya letak di dalam bekas kecil Sebelum nak buat puding tiramisu kastard ni, jom tengok dulu video yang saya sediakan kat. Hanya lapiskan dengan kastard, letak biskut dan tabur serbuk milo. Simpan dalam peti sejuk dan Jika nak buat potluck atau anak-anak ada jamuan di sekolah, buat puding tiramisu ni letak dalam.

8 Ingredients of Resepi Puding kastard milo

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding kastard milo ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 700 ml - susu segar.
  2. Sedia 120 ml - susu pekat manis.
  3. Sedia 50 g - gula pasir.
  4. Sedia 3 - biji kuning telur.
  5. Sedia 1 - sdk esen vanila.
  6. Sedia 50 g - tepung jagung.
  7. Sedia 100 g - biskut merrie/jagung.
  8. Sedia - milo secukupnya.

Resepi Puding Roti Sos Kastard Simple Dan Sedap. Salam semua, musim PKP ni ramai makan roti hii. Kalau ada lebihan roti tu jom kita buat resepi puding roti sos kastard simple dan sedap. Sebut sahaja resepi puding trifle,terus terbayang dalam kepala keenakkan lapisan kek gulung yang dilapisi dengan tepung kastard serta rasa masam manis buah koktail terendam dalam jeli.

7 Step by Step Puding kastard milo

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding kastard milo pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Sediakan bahan².
  2. Hancurkan biskut merrie/jagung dengan food prosessor.
  3. Ambil susu dalam 100ml masukkan kedalam tepung jagung & telur-kacau rata.
  4. Kemudian masukkan kedalam pan yang sesuai TAPIS DAHULU YE.. masukkan juga gula halus & esen vanila serta tepung jagung yg sudah dicampur tadi..kacau dahulu baru hidupkan api.
  5. Kacau diatas api yang sederhana besar sampai pekat meletop²..boleh tutup api.
  6. Masukkan kedalam bekas kecil² @ bekas pilihan anda..tuangkan adunan puding dahulu kemudian taburkan biskut merrie... diikuti dengan taburan milo Lapis lagi adunan puding..ulang langkah sama sampai menjadi 3 layer...
  7. Sejukkan didalam peti ais baru boleh dihidangkan😋😋😋.

Makan puding time panas-panas Antara resepi tersebut adalah resepi puding pelangi, resepi puding kastard, resepi puding. Resepi Puding Roti Kastard Tanpa GulaDessert sihat tanpa gula. Puding kastard yg paling laku keras di jb Beli sekali pasti nak lagi! Kami menawarkan caj penghantaran yg berpatutan dan harga yang murah! Open delivery utk seluruh jb. *kuah kastard boleh dimasak awal dan di simpan dalam peti sejuk. *boleh dimakan bersama puding raja, puding roti, kek dan lain-lain. *hiasi puding bersama fruit cocktail/lychee/longan.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding kastard milo ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!