Home

Cara Membuat Nasi butter & Ayam black pepper (juadah berbuka puasa) Enak 12 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Nasi butter & Ayam black pepper (juadah berbuka puasa) di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Nasi butter & Ayam black pepper (juadah berbuka puasa) yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hari-hari makan nasi putih pun bosan kan? Menu sahur kali ini sesuai untuk anda yang memang gemarkan makan nasi. Tidak salah nak makan nasi hari-hari.

Nasi butter & Ayam black pepper (juadah berbuka puasa) - velavinkabakery.com Esok, kmk ambik order mcm biasa. Anda sudah bosan makan nasi putih setiap hari? Apakata anda cuba sesuatu yang lain dari lain.

12 Ingredients of Resepi Nasi butter & Ayam black pepper (juadah berbuka puasa)

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Nasi butter & Ayam black pepper (juadah berbuka puasa) ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 12 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 2 - mangkuk nasi putih.
  2. Sedia - Buttercup @ planta 2 sudu besar.
  3. Sedia - Ayam black pepper.
  4. Sedia - Ayam sebelah, dipotong kepada beberapa bahagian.
  5. Sedia 3 - biji bawang merah.
  6. Sedia 5-6 ulas - bawang putih.
  7. Sedia - Seinci halia.
  8. Sedia - Kayu manis, bunga lawang, cengkih, lada hitam.
  9. Sedia - Sos tiram 2 sudu besar.
  10. Sedia - Sos black pepper 4 sudu besar.
  11. Sedia - Kicap manis secukupnya.
  12. Sedia - Air.

Kami cadangkan anda masak nasi butter. Cara mudah untuk menyediakan Nasi Butter @ Nasi mentega yang sangat sedap, mudah dan tidak Nasi Butter atau Nasi Mentega memang sedap. Rasa lemak-lemak masin dan wangi menjadikan kita. "Bosan la selalu makan nasi putih je, nak buat beriyani macam susah pula. Anda pernah tak makan nasi mentega atau butter rice?

5 Cara Membuat Nasi butter & Ayam black pepper (juadah berbuka puasa)

Dah ada 12 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Nasi butter & Ayam black pepper (juadah berbuka puasa) pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Ayam dibersihkan dan disapu garam dan kunyit, dan goreng.
  2. Bawang merah, bawang putih dan halia dipotong dan ditumbuk halus.
  3. Panaskan minyak, tumis bawang yg sudah ditumbuk tadi, masukkan kayu manis, bunga lawang, cengkih dan lada hitam (tumbuk dulu lada hitam,).
  4. Masukkan sos tiram, sos black pepper dan sedikit air, masak hingga mendidih. Campurkan kicap secukupnya.bolehla ditambah garam atau apa2 perencah cukup rasa yg anda suka.
  5. Untuk bahagian nasi. Ambil 2 mangkuk nasi yg sudah siap masak. Panaskan 2 sudu butter didalam kuali, masukkan nasi putih dan gaul rata.

Pernah juga order nasi arab dekat Foodpanda dapat ayam mentah. Nasi Kuning (Indonesian Turmeric and Coconut Milk Rice) - Dreamy Table. Indonesia is a rice country, we eat rice daily. From plain steamed rice to rich lontong sayur, almost every meal based on rice. Sedap la sis Dk resipe nasi butter you tadi I masak berlaukkan Ayam kicap berempah.family semua suka.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Nasi butter & Ayam black pepper (juadah berbuka puasa) ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!