Home

Resepi Sushi Pulut Rendang Ayam Cepat 19 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Sushi Pulut Rendang Ayam di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sushi Pulut Rendang Ayam yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Assalamualaikum. untuk projek ikhlas berbagi dapur panas Kak Su kali ini Kak Su nak masak pulut kuning rendang ayam. Kak Su harap resipi yang Kak Su. Resepi pulut kuning rendang ayam dan rendang daging adalah gandingan yang sangat sedap dan sesuai disajikan untuk majlis apa saja atau dimakan sendiri di rumah.

Sushi Pulut Rendang Ayam - velavinkabakery.com Nah, untuk Anda yang ingin membuatnya, berikut dibawah ini adalah resep sederhananya. Meskipun, tampak sederhana akan tetapi bila membuatnya dengan hati yang tulus, tentu aroma dan rasanya, hmm…nikmat dan lezat. Resep Rendang Ayam - Siapa yang tidak tahu rendang?

6 Ingredients of Resepi Sushi Pulut Rendang Ayam

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sushi Pulut Rendang Ayam ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Rendang Ayam secukupnya.
  2. Sedia - Pulut secukupnya.
  3. Sedia 1 batang - timun jepun (potong memanjang).
  4. Sedia 3 - biji telur.
  5. Sedia 1/4 cawan - susu cair.
  6. Sedia - secubit garam.

Rendang merupakan menu khas Minangkabau berupa olahan daging dengan bumbunya yang lezat dan memiliki cita rasa unik. Tidak heran jika menu ini disukai oleh banyak orang. Lihat juga resep Rendang ayam kampung enak lainnya. Sajian rendang ayam pedas adalah salah satu sajian makanan yang lezat dan begitu nikmat.

19 Instructions Sushi Pulut Rendang Ayam

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sushi Pulut Rendang Ayam pula. Simple saja cuma 19 langkah.

  1. ~Untuk rendang resepi di link ni ye... Jom tengok resipi lazat ini: Rendang Simple https://cookpad.com/my/recipes/10419380-rendang-simple?token=SLtx7mrBEtNNfq113Wff93nN.
  2. ~Untuk pulut pula resepi di link ni.. cuma yang ni aznie buat kosong je tak bubuh pewarna... Jom tengok resipi lazat ini: Pulut Harung https://cookpad.com/my/recipes/10419688-pulut-harung?token=aDKUgmNyYX8BgrDyTJmqaq9i.
  3. ~pukul telur, susu dan juga garam hingga sebati....
  4. ~kemudian panaskan kuali non stick.. bubuh sedikit minyak.. ratakan ngan tisu.. kita tak nak minyak banyak.. minyak cuma bubuh sekali ni je.. lepas tu tak payah bubuh dah....
  5. ~masukkan sesenduk kecil adunan telur.. lenggangkan kuali.. biar ia rata.. masak sekejap je ye.. kemudian balikkan kejap.. dalam 3 saat kita angkat..
  6. ~buat hingga habis semua adunan telur.. bila masak kita tindihkan je semua. in shaa allah memang tak melekat...
  7. ~ambil sekeping dadar telur tadi.. kita gunting bucu ia.. biar kelihatan empat segi...
  8. ~bubuh pulut.. ratakan...
  9. ~kemudian bubuh rendang ayam.. ayam aznie carik-carik isinya.. tak de la nanti tercekik tulang.. hihi...
  10. ~bubuh timun.. susun kemas....
  11. ~kemudian gulung dengan kemas.. tekan2 bagi padat skit.. tak de la nanti kita potong berderai pulak kan...Aznie gulung guna plastik nasi lemak je.. guna apa yang ada je.. 😁.
  12. ~bole la dipotong.. setiap kali potong pisau lap tisu.. tak nak nampak comot...
  13. ~siap.. seronok bila buat suami ngan anak-anak suka.. lain kali kena buat lebih skit....
  14. .
  15. .
  16. .
  17. .
  18. .
  19. .

Hidangan ini dapat anda santap kapanpun dan Nah, bagi anda yang seringkali menyantap sajian rendang ayam dengan rasa original bersama racikan bumbu yang kaya. Kali ini perkaya selera..sushi - lemang serunding daging, lemang serunding ayam, lemang serunding ikan bilis, lemang rendang daging minang dan lemang berinti durian katanya sambil menambah, proses pembuatan produknya masih mengekalkan cara tradisional iaitu menggunakan santan dan beras pulut biasa. Bahan bahan Kak pernah masak rendang ayam sedap and tahan lama, ayam rendang pedas, ayam rendang minang and ayam rendang mertua, boleh I tahu mana ialah masakan traditional and kegemaran kak? frankly speaking, I pernah makan masa raya. Cara masak rendang ayam ini juga lebih cepat dibandingkan rendang daging sapi lho. Citarasanya resep rendang ayam yang lezat dan khas yang berasal dari santan kelapa dan parutan kelapa yang disangrai memang cocok sekali untuk hidangan setiap saat.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sushi Pulut Rendang Ayam ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!