Home

Cara Memasak Sup Ayam Simple Sedap 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Sup Ayam Simple di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sup Ayam Simple yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Terima kasih masih support Mak Ayang's Kitchen. Kali ni anak buah kesayangan MAK dtg. dia memang susah nak. Resepi sup ayam simple. cookwith mama. Загрузка.

Sup Ayam Simple - velavinkabakery.com Hari ini saya menyediakan Sup Ayam mengikut apa yang disarankan di pek pembungkusan Di bulan Ramadhan, saya memang suka makan lauk pauk yang simple simple sahaja seperti sup atau lauk. Sup ayam atau 'chicken soup' merupakan antara menu masakan berkuah yang paling mudah dan simple. Bukan sahaja mudah, malah ianya sangat versatile, sedap dan digemari ramai.

11 Ingredients of Resepi Sup Ayam Simple

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sup Ayam Simple ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1/2 - ekor ayam dipotong kecil.
  2. Sedia 1 - biji bawang besar.
  3. Sedia 3 ulas - bawang putih.
  4. Sedia 1 - ruas/bahagian halia.
  5. Sedia 1 - bunjut rempah sup.
  6. Sedia 4 - biji kentang.
  7. Sedia 1 - biji lobak merah (sederhana).
  8. Sedia 1 - sudu besar minyak masak.
  9. Sedia 2 - sudu kecil garam.
  10. Sedia Sedikit - serbuk lada hitam.
  11. Sedia Daun - sup dan daun bawang untuk taburan.

Sup ayam dikenal sebagai makanan asli Indonesia yang mudah dibuat karena menggunakan bahan yang sederhana. Cara membuat sup ayam sangat mudah dan praktis. Aneka Resep Sop Ayam Enak dan Rahasia Cara Membuat Bumbu Sup Ayam Pak Min, Klaten, Bening, Pecok dan Bumbu Rempah Padang. Berbicara mengenai masakan resep ayam memang.

3 Instructions Sup Ayam Simple

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sup Ayam Simple pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Sediakan bahan2. Panaskan minyak dan tumis bawang, halia, bawang putih dan sup bunjut sampi naik bau..
  2. Masukkan lobak dan kentang. Letak sedikit air dan biar masak hingga empuk. Masukkan ayam dan tambah air hingga menutupi ayam..
  3. Letak serbuk lada hitam dan kacau. Biar mendidih hingga ayam masak. Masukkan garam. Tutup api dan taburkan daun sup dan bawang. Ok done ✅.

Kalau saya masak nasi ayam simple dan sedap je hari ni. Resepi Sup Ayam Istimewa, lebih sedap dan pekat dari biasa kerana tidak menggunakan rempah sup bunjut Selain membantu menambah selera, sup ayam juga terkenal sebagai hidangan yang boleh. Sup ayam adalah sup yang terbuat dari ayam, yang dicampur dengan berbagai bahan makanan lainnya. Sup ayam klasik terdiri dari kaldu encer, yang dimasukkan potongan ayam atau sayuran; umumnya ditambahkan dengan pasta. Mesti ramai yang suka makan nasi ayam kan.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sup Ayam Simple ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!