Home

Resepi Ayam butter Mudah 6 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ayam butter di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam butter yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Resepi sedap yang pantas disediakan iaitu Ayam Masak Butter. Ciri-ciri Ayam Masak Butter yang sedap ialah, kuahnya haruslah berlemak. Selalu teringin untuk makan ayam masak butter?

Ayam butter - velavinkabakery.com Resepi ayam butter sememangnya mendapat tempat di hati penggemar hidangan masakan ayam. Apa taknya, ayam yang digoreng rangup terendam kesedapan dalam kuah yang sedikit berlemak. Alkisah makan nasi goreng ayam butter kat restoran murni discovery. pastu si suami request pulak menu macam kat restoran tu.

8 Bahan - Bahan Resepi Ayam butter

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam butter ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 200 gram - isi ayam.
  2. Sedia 1 tin - susu cair.
  3. Sedia 10 - tangkai cili merah.
  4. Sedia 1 - labu bawang putih.
  5. Sedia 2 - sudu besar majerin.
  6. Sedia 3 - sudu besar tepung bestari.
  7. Sedia 1 - sudu kecik perasa.
  8. Sedia daun - kari.

Sedap katenya. banyak jugak la cawangan restoran murni discovery ni. Sesekali tukar menu selalu Sotong Butter Telur Masin, apa kata kali ni tukar menu Ayam pulak. Cara masak yang sama tapi rasanya lebih enak dan berlemak. Keduanya memakai bumbu yg sama, hanya cara…» Ayam Masak Butter.

6 Instructions Ayam butter

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam butter pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Bahan yang perlu kita sediakan.
  2. Gaul kan ayam yang kita telah potong dadu ke dalam tepung gaul kan ia dan goreng sehingga ia keperangan.
  3. Masukkan marjerin dan tumis bawang putih dan cili padi.
  4. Masukkan ayam dan susu cair 1 tin dan kacau kan ia sehingga megelegak.
  5. Masukkan daun kari dan jangan lupa letak perasa.. kalau nak die kering pon lebih kacau lebih lama lah...
  6. Taraa da siap. selamat mencuba ye.

Tumis chili dan daun kari sehingga wangi. Also known as Soto Ayam Lamongan, this chicken soup is characterized by its clear soup, without coconut milk. Can be made on stove-top or pressure cooker. Goreng ayam dahulu dengan bahan goreng ayam. Ciri Ayam Aduan Super yang Mempunyai Pukulan Mati - Dalam memelihara dan merawat ayam aduan tidak terlepas dari pemilihan calon Ayam Bangkok Bagus Lengkap dengan Gambar dan Cirinya.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam butter ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!