Home

Resepi Cucur udang ragup Sedap 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Udang Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Cucur udang ragup di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Cucur udang ragup yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Kuih cucur udang antara kuih yang menjadi kegemaran ramai. Jadi hari ni saya kongsikan resepi kuih cucur udang yang rangup, sedap dan mudah bersama sosnya. Cucur udang merupakan sebuah hidangan ringan yang sedap untuk dinikmati pada waktu petang.

Cucur udang ragup - velavinkabakery.com Boleh anda buat sendiri di rumah. Untuk mendapatkan cucur udang yang rangup , anda harus cuba resepi ini. Goreng cucur dalam minyak sederhana panas untuk cucur yang rangup.

11 Ingredients of Resepi Cucur udang ragup

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Cucur udang ragup ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 500 gm - tepung gandum.
  2. Sedia 3 - biji telur.
  3. Sedia 1 - sudu kecil garam.
  4. Sedia 2 - sudu kecil serbuk perasa (chicken stock powder).
  5. Sedia Sedikit - serbuk kunyit.
  6. Sedia 200 gm - daun soup.
  7. Sedia 200 gm - daun kucai.
  8. Sedia 300 gm - bawang besar merah.
  9. Sedia - Udang (isi udang yang di buang kulit).
  10. Sedia - Air (ikut anggaran untuk bancuhan cucur).
  11. Sedia - Minyak untuk menggoreng.

Memang best kan Resepi Cucur Udang Rangup dimakan ketika masih panas. Nak nak dipadankan dengan air kopi , memang layan. Bahan-bahan Keenakan cucur udang boleh anda rasai apabila pertama kali menggigitnya. Rasa rangup dan lembut pada bahagian dalam pasti membuat anda rasa cukup teruja, apatah lagi menikmatinya.

3 Step by Step Cucur udang ragup

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Cucur udang ragup pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Dalam mangkuk besar, masukkan tepung, serbuk kunyit, garam, serbuk perasa, kemudian di gaul rata,kemudian pecahkan telur dan masukan air gaul sehingga semuanya sebati dan masukan sayur-sayuran dan isi udang gaul sehingga semua sebati. Biarkan sebentar sehingga bancuhan nampak berbuih..
  2. Panaskan minyak dan goreng dalam minyak yang bayak, Kemudian barulah dituangkan adunan cucur tadi, sama ada nak buat bulat-bulat macam jemput-jemput atau nk buat bentuk sudip pun boleh, goring cucur sehingga kuning keemasan.
  3. Goreng cucur dalam minyak sederhana panas untuk cucur yang rangup. Minyak yang tidak panas akan menyebabkan bancuhan cucur ‘masuk minyak’ dan minyak yang terlalu panas pula akan membuatnya menjadi hangit..

CucurUdang #JemputUdang Resepi Cucur Udang Rangup Dan Sedap Cucur Udang Bersepah yang rangup meruntun jiwa. Cucur Udang (Prawn Fritters) Recipe: prawn fritters. Cucur Udang is also commonly known What does Cucur Udang taste like? Crispy golden brown crust on the outside, once bitten, a softer texture.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Cucur udang ragup ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!