Home

Resepi Ayam Goreng Berempah cara saya Sedap 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam Goreng Berempah cara saya di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam Goreng Berempah cara saya yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Ni cara saya masak ayam goreng berempah. Main campak campak je bahan yang ada. Menu Ayam Goreng Berempah ni nampak mudah tapi untuk dapatkan serat-serat yang rangup dan bergumpal tu kena ada cara dan tekniknya.

Ayam Goreng Berempah cara saya - velavinkabakery.com This fried chicken goes well with nasi lemak but tastes just as good as it is. Resep Ayam Goreng - Untuk mengolah makanan berbahankan ayam memang ada banyak sekali caranya, bahkan karena di Indonesia terkenal akan rempat-rempah yang sangat kaya maka ayam itu sendiri bisa di hidangkan dengan cita rasa manis, gurih, berkuah kental hingga dominan rasa pedas. Resepi ayam goreng berempah sedap kali ini hasil cik tom godek dari blog kak Azie Kitchen.

5 Bahan - Bahan Resepi Ayam Goreng Berempah cara saya

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam Goreng Berempah cara saya ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Ayam bahagian mana pun boleh (saya ambil bahagian paha).
  2. Sedia - Pes Soto jenama Mamaizz (boleh google pes soto mamaizz).
  3. Sedia - Serbuk Roti (Bread Crumb) banyak agak-agak.
  4. Sedia - Secukup Rasa Maggi banyak ikut suka.
  5. Sedia - Minyak untuk menggoreng.

Resepinya pun telus je cara nak buat tanpa tertinggal mana-mana step. Terima kasih Kak Azie atas resepi ayam goreng berempah yang awesome ni. Ayam Goreng Berempah Nasi Lemak Kukus Aura Dia Lain Macam. Butter Chicken Simple Tanpa Serbuk Kari Cara Saya.

4 Cara Penyediaan Ayam Goreng Berempah cara saya

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam Goreng Berempah cara saya pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Basuh bersih ayam, dan kerat-kerat isi ayam seperti dalam gambar..
  2. Ambil agak-agak sebahagian banyak pes soto dan oleskan ke isi ayam tadi hingga sebati. Perap dalam setengah jam..
  3. Selepas di perap. Salut ayam tadi dengan serbuk roti dan Goreng dalam api yang kecil..
  4. Pes Soto jenama Mamaizz. Boleh google pes soto mamaizz.

Hari ini, saya menyediakan ayam goreng berempah menggunakan resepi Nadz pula. Cara penyediaan: Basuh ayam dan potong kecil. Resepi ayam goreng berempah ini sangat mudah. Tidak perlu pening kepala untuk memikirkannya. Selain itu, resepi ini juga tidak mempunyai sukatan.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam Goreng Berempah cara saya ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!