Home

Resepi Kuey Teow Sup Mudah 9 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Kuey Teow Sup di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kuey Teow Sup yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. This is the authentic recipe The word Char Kuey Teow is the phonetic approximation of the Chinese word 炒粿条 pronounced in. Ipoh Kuey Teow Soup is a popular dish in Malaysia with chicken, prawns and rice noodles. Try this warm and comforting recipe now.

Kuey Teow Sup - velavinkabakery.com Hi Semua. ✨ Harini DaddyHariz nak tunjukkan kat korang Resepi Kuey Teow Sup Ayam Ala. Penang may have been synonymous with char koay teow, but that's not the only popular koay teow dish here. Koay teow soup, or better known as "koay teow th'ng" among Penangites.

9 Ingredients of Resepi Kuey Teow Sup

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kuey Teow Sup ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - biji bawang merah (hiris halus).
  2. Sedia 1 ulas - bawang putih (hiris halus).
  3. Sedia 1 - inci halia (hiris halus).
  4. Sedia 1 - ketul ayam (potong kecil).
  5. Sedia 1 - biji kiub ayam.
  6. Sedia - Segenggam kuey teow.
  7. Sedia - Air (untuk kuah).
  8. Sedia Sedikit - sawi (potong).
  9. Sedia Sedikit - garam.

Kuey teow ialah sejenis mee yang lebar, nipis dan berwarna putih. Ada pelbagai jenis olahan masakan kuey teow. Jika anda bingung ingin memasak kuey teow. Kuey teow merupakan sejenis mi Cina yang diperbuat daripada beras.

4 Instructions Kuey Teow Sup

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kuey Teow Sup pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Renehkan bawang merah, bawang putih, halia dan kiub ayam..
  2. Masukkan ayam dan masak sehingga mendidih..
  3. Masukkan sawi, kuew teow dan sedikit garam. Masak sehingga mendidih..
  4. Tutup api dan sedia untuk dihidang. Cadangan hidangan : taburkan sedikit daun bawang dan sedikit sambal merah untuk memberikan rasa yang lebih sedap. Selamat mencuba..

Ianya sangat popular di Kuey teow ini juga merupakan salah satu kategori makanan berat. Penang 'Char Kuey Teow' is a delicious and popular noodle dish with a smoky flavour and is considered a national favourite of Malaysians and Singaporeans alike. Kuey teow sup Thailand mempunyai rasa yang dikatakan hampir sama dengan mee celup. Bau aroma akar ketumbar dan minyak bawang putih yang ada pada menu ini cukup membangkitkan selera. Char Kuey Teow is basically flat rice noodles stir-fried with shrimp, bloody cockles, Chinese lap While Char Kuey Teow can be found throughout Malaysia, the Penang version reigns supreme.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kuey Teow Sup ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!