Home

Cara Memasak Bubur barli dan puteri mandi Sedap 8 Langkah

Aneka Resepi Kuih Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Bubur barli dan puteri mandi di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Bubur barli dan puteri mandi yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. #sandrairani #bubur #culinary BUBUR PUTRI MANDI Video ini memberikan informasi tentang ini memberikan informasi tentang resep bubur putri mandi serta cara membuat bubur putri mandi secara praktis tapi lezat. Resep olahan tahu dan telur - cocok banget buat anak kost. Resepi kuih puteri mandi kalau diikutkan tidak lah berapa susah tapi waktu kecil dulu,tak popular lagi dan jarang-jarang kedai santan serta kelapa.

Bubur barli dan puteri mandi - velavinkabakery.com Bispak Langsing Toketnya Gede Banget. maksa cewek toge ngentot. enaknya ngentot abis mandi. Bubur barli yang dihirup suam-suam boleh menyejukkan tubuh dan sekali gus membantu menghilangkan panas badan yang demam. Bigo Live Tante Sange Main Di kamar Mandi Bareng Temen.

8 Ingredients of Resepi Bubur barli dan puteri mandi

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Bubur barli dan puteri mandi ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Sepeket kecil barli.
  2. Sedia 1/2 kotak - kecil santan segera.
  3. Sedia 1 cawan - susu full cream (x letak oon x pe.. Tambah je santan leb.
  4. Sedia - Gula melaka 2inci.
  5. Sedia - Gula pasir.
  6. Sedia Daun - pandan untuk wangi.
  7. Sedia - Utk puteri mandi.
  8. Sedia 3 - sudu tepung pulut.

Masukkan dalam periuk bersama air dan rebus sehingga barli agak kembang. Bubur sendiri di Indonesia sangat bermacam-macam jenis dan bahannya. Ada bubur ayam, bubur sumsum, bubur mutiara, bubur kacang hijau dan Meski enak di makan kapan saja bubur bisanya disajikan saat sarapan salah satunya bubur kacang hijau. Makanan ini bisa jadi alternatif untuk kamu. "Sana di belakang batu itu aja, tempatnya adem enakā€¦" dibelakang batu itu terdapat aliran kecil dan batu batu pipih disekelilingnya tumbuh-tumbuhan lebat itu kami bermaksud mencuci.ternyata sudah ada seorang wanita muda yang sedang mandi mengenakan kain batik ternyata wulan tetangga.

8 Cara Membuat Bubur barli dan puteri mandi

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Bubur barli dan puteri mandi pula. Simple saja cuma 8 langkah.

  1. Rebus barli hingga kembang/lembut..
  2. Dalam masa yg sama boleh prepare puteri mandi..
  3. Gaulkan tepung pulut dgn sedikit air.Memadai sampai boleh bentuk. Nak letak pewarna pun boleh...
  4. Bila barli dah masak, tambah santan +/-susu, gula melaka dan gula pasir serta daun pandan..
  5. Tambah air ikut kepekatan yg disukai..
  6. Bila dah mendidih, masukkan puteri mandi..
  7. Tunggu sampai terapung di permukaan..
  8. Ada yg suka hidang panas tapi saya suka simpan dalam peti sejuk..

Disana aku di sambut oleh Om Hari dan istrinya. Om Hari menjabat tanganku sedangkan Tante menciumku. Setelah puas renang aku naik dan segera kekamar mandi yang besar. Aku masuk disana ketika Aq ingin menutupnya, tidak ada kuncinya jadi kalau ada orang masuk tinggal buka aja. Iya Regy mandi saja di sini sama tante, nanti aku sabunin tante dan kamu sabunin tante juga. "Jawabnya.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Bubur barli dan puteri mandi ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!