Home

Cara Membuat Gulai munggai telur tumis darat Sedap 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Gulai munggai telur tumis darat di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Gulai munggai telur tumis darat yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Video kali ni saya kongsikan cara saya masak gulai Nangka Tumis darat. Bahan-bahan yang perlu disediakan untuk memasak gulai Nangka muda ni. Gulai dah siap baru tuang masuk bawang yang ditumis, baru semerbak satu dapur.

Gulai munggai telur tumis darat - velavinkabakery.com Pembuatan Gulai telur tidak jauh berbeda dengan jenis gulai yang lainnya. Pada beberapa daerah, gulai telur ada yang dimasak dengan telur rebus dan ada pula yang menggunakan telur rebus yang digoreng. KARI KACANG MUNGGAI (MORINGA OLIFERA) TUMIS DARAT.

14 Ingredients of Resepi Gulai munggai telur tumis darat

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Gulai munggai telur tumis darat ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 14 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 100 gm - kacang dal.
  2. Sedia 2 - btg munggai.
  3. Sedia 3,4 - biji telur.
  4. Sedia 200 ml - santan.
  5. Sedia 1 - sdk serbuk kunyit.
  6. Sedia 2 - sdk rempah kari ikan.
  7. Sedia 2 - sdk garam.
  8. Sedia 1 - sdk perasa.
  9. Sedia - Bahan tumis darat.
  10. Sedia 3 ulas - bwg merah dihiris.
  11. Sedia 5 ulas - bwg putih dihiris.
  12. Sedia 2 - tangkai daun kari.
  13. Sedia 6 - btg cili kering.
  14. Sedia 1 - sdk halba campur.

Gulai Munggai Dan Udang Odah The Vasss. Gulai Tulang Ikan Masin Tumis Darat. Daging Bakar Thai Style Ala Danok. Sebab tu la lama Pastu masukkan munggai, rempah kari dan sikit air.

4 Step by Step Gulai munggai telur tumis darat

Dah ada 14 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Gulai munggai telur tumis darat pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Potong dlm 2inci dan siat2 kan kulit yg keras..
  2. Rebus kcg dal hingga empuk.Masukkan serbuk kunyit dan serbuk rempah kari ke dalam rebusan dal tadi.Masukkan santan serta garam dan bahan perasa.Pecahkan telur jgn kacau.Biarkan smpai telur masak..
  3. Masukkan munggai dan msk hingga empuk..
  4. Sementara tu dlm kuali yg lain tumiskan bahan2 tumis layang.Sampai kekuning2an.Tuangkan kedlm gulai yg sedang mendidih tadi.Tak perlu kacau.Tutup api..

Jerang atas api sampai la munggai tu lembut.dah Aktiviti memasak diteruskan lagi.aku masak gulai nangka tumis darat. Resep telur gulung dadar, cemilan jajanan jadul dengan modifikasi sehingga lebih enak dan lezat. Telur, salah satu satu produk olahan ayam yang sangat populer dan disukai oleh banyak orang dan masyarakat Indonesia. Selain dagingnya yang biasa untuk membuat resep nugget ayam dan. Autoplay. description : Dapur Bujang-Gulai Pisang Tumis Darat.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Gulai munggai telur tumis darat ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!