Home

Cara Memasak Sandwich Leftover Ayam KFC Sedap 9 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Sandwich Leftover Ayam KFC di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sandwich Leftover Ayam KFC yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. I like KFC, especially the three piece box when I'm recovering from the flu or a cold. But I really prefer frying my own chicken with big, meaty thighs marinated in buttermilk and spices with herbs and salt. Ketahuilah bahwa sesungguhnya resep ini sangat lah berbahaya karena bisa bikin batuk kalo di makan kebanyakan, bikin tajir kalo di jual, bikin mertua sayang.

Sandwich Leftover Ayam KFC - velavinkabakery.com Produk sandwhich Zinger sendiri sebenarnya sudah ada sejak lama di KFC global. Kentucky Fried Chicken sudah tidak asing lagi ditelinga masyarakat umumnya, produk ayam goreng dengan balutan tepung tersebut sangat digemari Daftar Harga Menu KFC Terbaru. KFC bukan saja menawarkan produk ayam goreng saja, tetapi banyak produk yang ditawarkannya seperti hamburger.

9 Ingredients of Resepi Sandwich Leftover Ayam KFC

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sandwich Leftover Ayam KFC ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 8 keping - roti sandwich.
  2. Sedia 4 - ketul dada ayam kfc.
  3. Sedia 2 - sudu besar mayonis.
  4. Sedia 1 - sudu besar marjerin sapu pd roti.
  5. Sedia 1 - sudu besar sos cili.
  6. Sedia 1 - sudu besar sos tomato.
  7. Sedia 1 - sudu kecil serbuk lada hitam.
  8. Sedia 1 - sudu kecil serbuk bbq hexa.
  9. Sedia 3 helai - lettuce dihiris kasar.

Order your food or groceries from KFC (Jurong Point) Delivery to your home or office Check full menu and items Safe & easy payment options. Resep ayam goreng tepung kentucky yang mereka jual kelihatan krispi dan menarik sekali. Kulit luarnya juga renyah sekali saat dimasukkan ke dalam mulut dan digigit. Selain itu rasa gurih dan lezat bumbu ayam goreng tepung nya juga terasa sampai didalam dagingnya.

8 Step by Step Sandwich Leftover Ayam KFC

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sandwich Leftover Ayam KFC pula. Simple saja cuma 8 langkah.

  1. Bahan2:.
  2. Sapu roti dengan mayonis dan susun daun salad lettuce apa2 je sayuran yang digemari..
  3. Letakkan ayam yang telah dicarik2 halus..
  4. Letakkan lagi sekali mayonis dan sos cili atau sos tomato.tabur serbuk lada hitam dan serbuk bbq..
  5. Kemudian tutupkan roti dengan kepingan roti satunlagi..
  6. Balut roti dengan clingwrap. Balut ketat2 yebsupaya senang nak potong nanti..
  7. Belah dua roti tu ye supaya senang nak makan..
  8. .

Harga Ayam Nasi KFC - Menu teristimewa dari KFC adalah nasi dengan ayam goreng yang memiliki kelezatan rasa begitu nikmat. Namun, tak perlu khawatir bagi Anda yang memiliki budget sedikit juga bisa menikmati menu lain dengan harga cukup. Lihat juga resep Ayam KFC KW - Super Kriboo enak lainnya. Harga Menu KFC - KFC (Kentucky Fried Chicken) adalah restoran cepat saji paling populer di jagat ini. Hampir di setiap negara berdiri franchise KFC dengan sajian menu utamanya adalah ayam goreng renyah nan lezat yang mampu menggugah selera.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sandwich Leftover Ayam KFC ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!