Home

Cara Memasak Ayam krup krap anak dara Sedap 10 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam krup krap anak dara di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam krup krap anak dara yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Che Nom akan sediakan Dakganjeong atau Ayam Goreng Korea yang bersalut dengan sos istimewa. Mesti ramai yg suka hidangan ni kan. Salam boiiss. kalini aku layan ayam kpop padu dengan bbq madu.perghhh.mantap! oh ya!.

Ayam krup krap anak dara - velavinkabakery.com Don't forget to LIKE, COMMENT, SHARE this video! ^ Gerayangi mulusnya tubuh anak tiriku dengan keganasan nafsu bejatmu - penjual ayam mati HIDAYAH #IVANGUNAWAN #AZAB Sang ibu setiap malam tidak bisa tidur nyenyak, karena mendengar tangisan sang anak. Semua orang suka ayam goreng salut tepung yang rangup seperti makanan di restoran makanan segera.

11 Bahan - Bahan Resepi Ayam krup krap anak dara

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam krup krap anak dara ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Ayam.
  2. Sedia - Tepung gandum.
  3. Sedia - Tepung jagung.
  4. Sedia - Tepung bestari.
  5. Sedia - Air sejuk.
  6. Sedia - Serbuk Cili.
  7. Sedia - Chili flakes.
  8. Sedia - Serbuk kari.
  9. Sedia - Garam.
  10. Sedia - Lada Sulah.
  11. Sedia - Lada Hitam.

Tapi sayang bila cuba sendiri di rumah hasilnya tidak seperti diharapkan, kalau tidak keras ianya berminyak. Memang potong selera kerana anda sudah membayangkan keenakan dan. Seorang ayah tega memaksa anak kandungnya sendiri Cara buat jeruk mangga asam boi krup krap.

10 Cara Membuat Ayam krup krap anak dara

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam krup krap anak dara pula. Simple saja cuma 10 langkah.

  1. Bismillah jangan lupa ye. Selepas basuh ayam, potong la ayam ikut suka nak kecik atau besar..
  2. Lepas tuu, keluar kan bedak bedak (tepung), garam, serbuk cili, kari, black pepper, dan lada sulah..
  3. Mix kan tepung tepung gandum, kalau takde tepung bestari, jangan la risau boleh gune tepung jagung, tapi tepung gandum kena ada tau tau. πŸ˜‚ Kalau hat ni takde jangan pi letak bedak Johnson baby pula. Tiber πŸ˜‚ πŸ€ͺ.
  4. Mix kan sekali serbuk cili, garam secukup nya, serbuk cili, kari, garam etc. (Kat sini korang boleh letak perasa apa yang korang nak. Tak kisah. Kita kasi depa sehidup semati. Gitew 😍..
  5. Gaul selang seli dengan air sejuk tau. Air sejuk je. Bukan air room temperature ke air musta'mal ke air milo ke. Wajib air sejuk. Gaul sampai rasa 50/50 (tak likat / tak cair sangat) gitew. Lepas tu, masukkan lah ayam yang di potong tadi ke dalam bancuhan campuran sehidup semati tuuu πŸ˜‚πŸ€£πŸ€ͺ..
  6. Setelah itu, kita ambil besen ke, pinggan ke utk kita bedak kan ayam ayam tu..
  7. Okay nak buat bedak ni senang je. Mix kan tepung gandum + jagung. Tapi kalau dah ada, tepung bestari, guna yang tu aje pun dah cukup. (rujuk gambar, cara nak bedak kan ayam ayam tu).
  8. Ops! Jangan lupa panas kan minyak.πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯. Bila rasa minyak tu dah cukup panas nak di goreng, apa tunggu lagi, masukkan lah ayam yang dibedakkan tadiii πŸ€ͺ (rujuk gambar).
  9. Masa menggoreng ni, haa mcm biasa laaa bila dok menggoreng ni jangan la pi golek golek kan ayam tu, biar masak sebelah dulu, baru kalih. Satgi tak masak, naya pak karimmm. πŸ˜‚ 😱πŸ€ͺ.
  10. Okay last, SELAMAT MENCUBAAAA. BYE! hahaha.

Kalau pergi ke restoren makanan segera ini, selain ayam set nasi juga jadi kegemaran anak-anak kita. Rasa macam nasi ayam dan juga ada rasa mentega. Didalam bilik. dari dalam bilik aku dengar derauan air dari dalamnya berbunyi sayup sayup aku tahulah bahawa anak dara aku sedang mandi…. sebenarnya dari sebelum ini aku telah merancang utk melakukan sesuatu hari ini terhadap imah…. puas sudah aku mencari… Ada bunyi lagi.krap krup.krap krup," seloroh Chef Wan. Semoga syurga tempat anak yang menyayangi ibunya macam ni. Untung ibu chef dapat anak yang terlalu syg kat dia," tulis putri_langkawi.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam krup krap anak dara ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!