Home

Cara Membuat Tomyam ayam campak2😁 Sedap 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Tomyam ayam campak2😁 di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Tomyam ayam campak2😁 yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Bahan Ayam Bawang putih Bawang merah Cili Daun limau purut Lengkuas Garam secukup rasa Cendawan Serai Tomato Perencah tomyam. Jangan lupa subrcirbes like comment & shared.😘. Pasal minggu lepas kami sibuk melayan family ajak buat family day /camping tak sempat nak buat video camping. jadi kami pun fikir kalau camping ramai-ramai.

Tomyam ayam campak2😁 - velavinkabakery.com Kalori tomyam ayam semangkuk kecil dan cadangan aktitivit untuk membakar xx kalori tomyam ayam. Sebut saja tomyam, dah ramai yang terliur. Tomyam yang paling sedap selalunya ada kuah yang pekat, pedas, 'kaw', dan terasa semua bahannya.

13 Ingredients of Resepi Tomyam ayam campak2😁

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Tomyam ayam campak2😁 ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 13 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Setengah ekor ayam dinding.
  2. Sedia - Bebola ayam (optional)ikut la kalau tak suke jgn letak.
  3. Sedia - Cauliflower (potong).
  4. Sedia - Carrot(potong).
  5. Sedia - Cendawan (koyak).
  6. Sedia 1 - labu bawang besar(hiris).
  7. Sedia 4 - biji bwg putih(hiris).
  8. Sedia - Lengkuas(ketuk).
  9. Sedia Daun - limau(koyak).
  10. Sedia - Serai(tapi sy kehabisan serai so x letak).
  11. Sedia - Limau kasturi 6 biji.ikut la kalau suke masam letak lebih.
  12. Sedia - Setengah biji tomato.
  13. Sedia 3 - kiub perencah tomyam(terpulang nk letak lebih atau kurang).

Seterusnya, masukkan ayam, serai, dan daun limau purut. Kacau sehingga ayam kental atau separuh masak. Ada beberapa cara untuk masak tomyam ni. Tapi nak dapatkan tomyam yang pekat macam kat kedai tu memang susah.

4 Cara Penyediaan Tomyam ayam campak2😁

Dah ada 13 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Tomyam ayam campak2😁 pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Rebus ayam,bebola ayam ramlee bersama bebawang lengkuas daun limau dan carrot.
  2. Bile dah mendidih masukan couliflower dan cendawan tomato,biar kan seketika.
  3. Masukan perencah dan limau kasturi.
  4. Akhir sekali masukan perasa dah siap.

Penemuan seekor tikus yang menikmati ayam bakar yang sepatutnya untuk pelanggan. Artikel Terbaru tomyam - Tomyam memang makanan yang menggugah selera bagi mereka yang menyukai rasa pedas, asam. Asal muasal makanan Tom Yam dari Negara Thailand yang dikenal. Kalau masak sendiri biasa letak udang or ayam je. Tom yam berisikan ayam yang dipotong kecil-kecil dikombinasikan bersama rempah seperti serai, daun limau purut, halia dan cili.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Tomyam ayam campak2😁 ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!