Home

Cara Membuat Rendang ayam Mudah Mudah 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Rendang ayam Mudah di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Rendang ayam Mudah yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Saya menyediakan Rendang Ayam ini untuk dimakan dipagi raya bersama dengan lemang yang hubby tempah. Berbalik pada rendang, sebenarnya memasak rendang ini sangat mudah dan cepat. Rendang Ayam sangat sedap buat menambah makan.

Rendang ayam Mudah - velavinkabakery.com Nah, bagi anda yang seringkali Simak resep berikut ini untuk bisa membuat sajian rendang ayam pedas nan kental yang mudah dirumah. Beberapa resep rendang ayam dan cara membuatnya dengan mudah dan lezat. Tidak hanya terbuat daging, rendang juga bisa dibuat dari ayam, lho.

20 Ingredients of Resepi Rendang ayam Mudah

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Rendang ayam Mudah ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 20 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - lengkuas saiz ibu jari*.
  2. Sedia 1 - halia saiz ibu jari*.
  3. Sedia 1 - bj bawang merah besar*.
  4. Sedia 4 - bji bwng merah kecik*.
  5. Sedia 4 ulas - bawang putih*.
  6. Sedia 4 - btng serai*.
  7. Sedia 5 - sudu gula merah(gula perang pun ok).
  8. Sedia keping - asam.
  9. Sedia 1/2 sudu teh - suda serbuk jintan manis.
  10. Sedia 1/2 sudu teh - serbuk jintan putih.
  11. Sedia 1/2 sudu teh - serbuk ketumbar.
  12. Sedia - garam secukup rasa.
  13. Sedia 4 - sudu lada kisar.
  14. Sedia 6 - biji lada padi(optional).
  15. Sedia 2 - sudu serbuk kunyit(lg best kunyit hidup giteww).
  16. Sedia - ayam setengah kilo.
  17. Sedia daun - kunyit.
  18. Sedia daun - limau purut.
  19. Sedia 2 - sudu besar kerisik.
  20. Sedia 1 cawan - santan.

Senang sahaja, ini kami kongsikan resipi rendang ayam dengan cara memsak jenis kisar dan campur sahaja. Jom layan resepi rendang ayam yg mudah dan sedap ini. Kalau ikut resepi ini, sesiapa pun blh memasak rendang dgn sedap. Jika suka berkuah, jangan terlalu dikeringkan.

5 Instructions Rendang ayam Mudah

Dah ada 20 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Rendang ayam Mudah pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Bahan bertanda * di atas kisar ya gambar kat bawah bagi nak tengok bahan asas..
  2. Ayam potong bersihkan, toskan ketepi sementara sediakan bahan lain.
  3. Tumis hingga wangi, masukkan lada,tumis hingga sebati. masukkan lah bahan2 kering td(rempah2)gaul dan masukkan santan.masak sederhana ya, sentiasa perhatikan dan kacau-kacau nnti hangus pla kat dalam kuali.
  4. Masukkan santan, perasakan gula, garam scara sederhana dahulu dan masukkan asam keping. Bagi nak rasa umph kerat2 halus daun limau, bagi rasa manja2 masukkan daun limau yang telah koyak manja. Masukkan kerisik, gaul sebati..
  5. Last sekali,dah masak,terbit minyak, cantik dah. Rasa dulu cari Super umph dia tu kat mana, mana kurang tambah. Setelah rasa dah ok, kita taburkan daun kunyit. kacau perlahan dan dah siappp..mudah shj sebenarnya..

Resep rendang ayam yang ketiga adalah rendang ayam sederhana. Rendang ayam sederhana ini mudah sekali untuk dibuat di rumah. Bahannya pun mudah untuk didapatkan dengan harga murah. RESEP RENDANG AYAM - Rendang merupakan salah satu makanan khas Padang yang kelezatannya sudah Untuk menemukan makanan yang satu ini terbilang mudah, karena biasanya. Kamu bisa coba resep rendang ayam lezat dan mudah dengan daging ayam, lho!

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Rendang ayam Mudah ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!