Home

Cara Memasak Shrimp masak telur sos cili lada hitam Enak 13 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Shrimp masak telur sos cili lada hitam di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Shrimp masak telur sos cili lada hitam yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Telur mata masak sos dan telur rebus masak sos memang tidak dinafikan yang ianya sangat senang untuk di masak dan sedap untuk di makan. Paling best jika buat telur masak sos masam manis. Menu telur goreng masak sos cili begini sesuai juga untuk adik-adik yang baru nak cuba-cuba.

Shrimp masak telur sos cili lada hitam - velavinkabakery.com Masukkan dalam periuk dan masak hingga mendidih. Ialah hidangan telur masak sos sesuai di makan pada bila masa. Penyediaannya yang mudah menjadikan masakan ini paling banyak dicari oleh para ibu.

13 Bahan - Bahan Resepi Shrimp masak telur sos cili lada hitam

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Shrimp masak telur sos cili lada hitam ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 13 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 200 g - shrimps.
  2. Sedia - Sos cili secukupnya.
  3. Sedia 3 sudu makan - Sos lada hitam.
  4. Sedia - Bawang merah hiris.
  5. Sedia - Bawang putih hiris.
  6. Sedia 2 batang - serai ketuk.
  7. Sedia - Telur ayam dikacau.
  8. Sedia - Garam.
  9. Sedia - Perisa.
  10. Sedia Daun - bawang.
  11. Sedia Daun - ketumbar.
  12. Sedia 2-3 - biji cili padi.
  13. Sedia - Minyak untuk menumis.

Juga kerana anak-anak kebanyakannya suka makan telur, maka telur masak sos boleh menjadi antara pilihan hidangan telur. Sedangkan lada hitam digunakan dalam bentuk butiran yang dicampur dalam masakan berupa daging dengan saus lada hitam. Sedangkan sebagian buahnya sudah ada yang berwarna kuning atau merah yang berarti telah masak. Masak Lauk - Resep Masak Daging Sapi Lada Hitam Ala Restoran - Lam nih gak bagi resep masak lagi untuk kalian.

5 Cara - Cara Shrimp masak telur sos cili lada hitam

Dah ada 13 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Shrimp masak telur sos cili lada hitam pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Saya beli shrimp yang dah dikupas kulit, mudah dan senang. Cuci dan toskan..
  2. Tumis bawang merah, bawang putih, cili padi dan serai sampai naik bau..
  3. Masukkan shrimps tadi, tumis sampai warna betukar jadi merah, masukkan telur kacau hingga telur hancur..
  4. Masukkan sos cili, sos lada hitam, bahan perisa dan garam. Gaul sebati..
  5. Last sekali masukkan daun bawang dan daun sup. Siap.... Selamat mencuba. 😁😁.

Kali ini masak lauk akan membagi resep cara mengolah daging sapi yang enak. Pukul telur dan letak sedikit bahan perasa. Masukkan daun bawang dan lobak yang telah di hiris tadi kedalam bancuhan telur. Masukkan kedalam bekas yang ada muncung. Saya letak dalam jug plastik tu je.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Shrimp masak telur sos cili lada hitam ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!