Home

Resepi Kulit Tembikai masak Air Enak 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Kulit Tembikai masak Air di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kulit Tembikai masak Air yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Kulit Tembikai masak Air - velavinkabakery.com

7 Ingredients of Resepi Kulit Tembikai masak Air

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kulit Tembikai masak Air ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Kulit Tembikai(ambil isi putih saja).
  2. Sedia - Segengam isi ayam.
  3. Sedia 2 helai - daun kunyit (carik2kan).
  4. Sedia - Secubit garam.
  5. Sedia 1 tsp - serbuk lada hitam.
  6. Sedia 1 ulas - Bawang merah (hiriskan).
  7. Sedia 500 ml - air suam (ikut selera memasing nak banyak kuah atau tak).

3 Cara Memasak Kulit Tembikai masak Air

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kulit Tembikai masak Air pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Bersihkan kulit Tembikai, buang isi merah dan kulit hijau ambil isi putih saja lalu potong kecik dadu, atau ikut selera memasing nak potong macam mana ye, carik2kan daun kunyit, kalau nK potong lawa - lawa pun xpe,nie nak cepat kita carik2kan saja..
  2. Masukan air kedalam periuk, lalu masukan kulit Tembikai masak selama 5minit lalu masukan bawang, isi ayam, serbuk lada hitam dan sedikit garam gaulkan. Bila agak mendidih masukan pulak daun kunyit. Gaulkan sehingga mendidih dan tutup api dan siap sedia untuk di nikmati..
  3. Siap sedia untuk di nikmati.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kulit Tembikai masak Air ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!