Home

Cara Memasak Ayam percik simple Enak 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ayam percik simple di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam percik simple yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Upload this just incase I forgot the recipe. Follow @khairulaming on his instagram to know more. Cara Buat Ayam Percik Paling Simple & Sedap

Ayam percik simple - velavinkabakery.com Tapi, kadangkala malas betul nak keluar ke bazar Ramadhan. Apa kata cuba buat sendiri di rumah dengan resepi ayam percik. Ayam percik ini sangat sedap walaupun tak seindah gambar.

14 Ingredients of Resepi Ayam percik simple

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam percik simple ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 14 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 4 - ketul bahagian Peha Ayam.
  2. Sedia 1 - biji Bawang Besar/ Merah*.
  3. Sedia 3 ulas - Bawang Putih*.
  4. Sedia 1 - inci Halia*.
  5. Sedia 1 - inci Lengkuas*.
  6. Sedia 2 - @3 batang Serai*.
  7. Sedia 1 - sudu besar Serbuk ketumbar.
  8. Sedia 1 - sudu besar Jintan Manis*.
  9. Sedia 2-3 - sudu besar cili Kisar (kalau nak lebih pedas boleh tambah lagi).
  10. Sedia 2-3 - sudu besar Sos Cili.
  11. Sedia 200 ml - Santan.
  12. Sedia - Gula Melaka & gula putih secukup rasa.
  13. Sedia - Garam secukup rasa.
  14. Sedia - Secukup rasa (optional).

Hi korang, Siapa suka makan Ayam Percik? Sebenarnya, mudah sangat nak buat ayam percik kat rumah. So, kali ini Iday nak share resepi mudah masak ayam percik. Ayam Percik, a Malaysian grilled or roasted chicken marinated in flavorful spices like turmeric, cumin & coriander along with lemongrass, coconut milk & tamarind.

3 Instructions Ayam percik simple

Dah ada 14 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam percik simple pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Kisar bahan bertanda * dan sediakan bahan..
  2. Masukkan semua bahan kecuali ayam ke dalam belangga.. kemudian masak sehingga mendidih. Selepas itu masukkan ayam dan masak sehingga separuh masak..
  3. Apabila separuh masak, siap untuk dipanggang. Letakkan sedikit sos sebelum diterbalikkan..

As the chicken is roasted, the marinade. Ayam Percik is originating from the Northern state of Kelantan, Malaysia. The spices that Kelantanese uses for Ayam Percik is quite simple. Resepi Ayam percik Kelantan simple ini hanya dihidangkan kepada mereka-mereka yang mempunyai kedudukan tertinggi dalam masyarakat contohnya dihidangkan kepada tok-tok guru,imam dan. Ramai yang suka makan ayam percik.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam percik simple ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!