Home

Cara Membuat Ayam Black Pepper 🍗 #Ayam #MunahMasak Enak 1 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam Black Pepper 🍗 #Ayam #MunahMasak di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam Black Pepper 🍗 #Ayam #MunahMasak yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Sesuai dijadikan lauk dinner dan sedap dimakan semasa musim hujan. Sedaapnya makan ayam masak black pepper nii dengan nasii panas. Ayam Panggang Blackpepper ini memang sangat sedap.

Ayam Black Pepper 🍗 #Ayam #MunahMasak - velavinkabakery.com Sangat mudah, cuma perlu diperap dengan sos tiram, madu, serbuk lada hitam dan Maggi Cukup Rasa. Ayam Brand Black Pepper Tuna is made in black pepper sauce to give you that spicy and peppery flavor you have been craving for. Eat Ayam Brand Black Pepper Tuna with sandwiches or as a side dish for your meal.

9 Ingredients of Resepi Ayam Black Pepper 🍗 #Ayam #MunahMasak

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam Black Pepper 🍗 #Ayam #MunahMasak ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Isi ayam.
  2. Sedia - Sos black pepper.
  3. Sedia - Serbuk lada hitam*.
  4. Sedia - Bawang.
  5. Sedia - Kicap manis.
  6. Sedia - Lobak merah.
  7. Sedia - Cauliflowers.
  8. Sedia - Kentang*.
  9. Sedia - Garam/ perasa.

Ingredients WILD CAUGHT Tuna Fish (Skipjack from Pacific Ocean)*, Onion, Sugar, Soya Bean Paste (soya bean, water, salt, wheat flour. Biasalah ayam kampung kan saiz dia sederhana tak besar macam ayam daging. Saya dipenuhi dengan allergik sehingga saya perlu mendapatkan suntikan steroid di klinik. Nana pula selsema, jadi dia diberikan cuti untuk berehat.

1 Cara Memasak Ayam Black Pepper 🍗 #Ayam #MunahMasak

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam Black Pepper 🍗 #Ayam #MunahMasak pula. Simple saja cuma 1 langkah.

  1. Cuci ayam dan potong kecik². Panaskan minyak, masukkn bawang, tumis seketika. Masukkan ayam, masak seketika. Kemudian masukkan sos black pepper,sedikit air, lobak, cauliflowers, kentang, sedikit perasa/garam, kicap manis dan serbuk lada hitam*. Kacau sebati. Biarkan dalam 3-5minit. Siap untuk dihidangkan 😋.

Apa khabar semua rakan - rakan ku di alam maya ni. Walau tak pernah bersua muka saya yakin ukhwah yang terjalin akn kekal selamanya hahahaha. Ada badge fb saya kat sebelah kanan blog ni. AYAM BLACK PEPPER resipi : K. Perap ayam dengan black pepper, sos tiram dan kicap pekat.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam Black Pepper 🍗 #Ayam #MunahMasak ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!