Home

Resepi Air asam telur rebus Mudah 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Air asam telur rebus di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Air asam telur rebus yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Bahan Telur Rebus Air Asam yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Telur Rebus Air Asam ini tidak begitu sukar. Akhir-akhir ni rajin pulak tengok resepi telur rebus air asam lalu lalang dekat wall masing-masing kan?

Air asam telur rebus - velavinkabakery.com Ikan Kembung Rebus Air Asam, menu yang mudah dan sangat menyelerakan, juga sangat cepat disediakan. Resepi telur rebus AIR asam yang tengah hot. Daging rebus air asam memang boleh buat sesiapa sahaja menelan air liur.

9 Bahan - Bahan Resepi Air asam telur rebus

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Air asam telur rebus ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3 - biji telur ayam rebus.
  2. Sedia 1 - biji telur masin.
  3. Sedia 1/2 - biji bawang holand.
  4. Sedia 1 - biji cili merah.
  5. Sedia 1/2 - inci belacan.
  6. Sedia - Semangkuk air asam jawa.
  7. Sedia 1 sudu teh - gula.
  8. Sedia - Secubit aji (jika suka).
  9. Sedia 10 - biji tomato cherry.

Makan pula dengan nasi panas-panas, terus musnah niat nak berdiet. Lebih sedap lagi bila daging direbus dengan empuk digaul bersama air asam. Basuh telur bersih-bersih masukkan dalam periuk. Periuk jangan besar sangat biar ngam-ngam dengan telur lagi baik.

3 Instructions Air asam telur rebus

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Air asam telur rebus pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Sediakan bahan bahan. Telur ayam dibelah dua manakala telur masin dihiris halus halus. Hiris juga bahan bahan lain..
  2. Hancurkan belacan didalam air asam dan campurkan semua bahan kecuali telur. Gaul rata bahan bahan tersebut. Jika air asam kurang masin, boleh je tambah garam secubit. Ziana tak masukkan garam sebab asam jawa dh masin..
  3. Tuang air asam tadi keatas telur yg dan disusun didalam mangkuk. Siap untuk hidangan..

Kalau periuk Asam jawa Garam secukup rasa Aji ckup rasa Air suam Bancuh sebati. Kupas telur bawah air paip sebab nak bagi telur tu elok. Untuk memasak daging rebus, masukkan kesemua bahan ke dalam periuk besar dan rebus hingga daging menjadi lembut dan empuk. Manfaat telur ayam rebus jika dikonsumsi secara rutin bukan hanya tentang menangkal kolesterol, melainkan juga berkaitan dengan kesehatan lainnya. Kupas kulit telur kemudian goreng dengan api besar agar warna dan tekstur telur lebih cantik.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Air asam telur rebus ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!