Home

Resepi Spaghetti Spicy Salted Egg #DaporAzahZara Sedap 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Spaghetti Spicy Salted Egg #DaporAzahZara di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Spaghetti Spicy Salted Egg #DaporAzahZara yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Spaghetti Spicy Salted Egg #DaporAzahZara - velavinkabakery.com

19 Ingredients of Resepi Spaghetti Spicy Salted Egg #DaporAzahZara

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Spaghetti Spicy Salted Egg #DaporAzahZara ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 19 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan A.
  2. Sedia 1/2 - bungkus Spaghetti San Remo.
  3. Sedia Sedikit - garam.
  4. Sedia 2 - sdb olive oil.
  5. Sedia - Bahan B.
  6. Sedia 4 ulas - bwg putih cincang.
  7. Sedia 1/2 - biji bawang holland.
  8. Sedia 1/4 - biji traffic light capsicum.
  9. Sedia 2 - btg daun kari.
  10. Sedia 2 keping - chicken slice di hiris panjang.
  11. Sedia - Bahan C (secukupnya).
  12. Sedia - Bbp ketul seafood ball.
  13. Sedia 3 - sdb salted egg powder.
  14. Sedia 3 - sdb parmesan cheese.
  15. Sedia 2 - sdb chili flakes.
  16. Sedia 2 - sdb oregano.
  17. Sedia 2 - sdb serbuk pati ayam.
  18. Sedia Sedikit - garam.
  19. Sedia - Olive oil utk menumis.

5 Instructions Spaghetti Spicy Salted Egg #DaporAzahZara

Dah ada 19 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Spaghetti Spicy Salted Egg #DaporAzahZara pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Rebus spaghetti.campur sedikit garam dan olive oil.rebus sehingga al dente.Angkat dan toskan..
  2. Sediakan bahan B dan bahan C..
  3. Tumis bwg putih..bwg holland..daun kari..tomato cherry..Eh.mula2 goreng dulu chicken slice yg dihiris..ketepi kn.Lps tu tuang segala serbuk salted egg...pati ayam..ke dlm tumisan bwg2 td.
  4. Lepas tu kan..bhn A td humban dlm kuali skali dgn sayur2an tu..gaul sekata..
  5. Perisakan.Letak oregano..cili flakes..sedikit garam.dan siap.bolehlah dihidangkan.Minum dgn teh earl grey..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Spaghetti Spicy Salted Egg #DaporAzahZara ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!