Home

Resepi Puding Karamel Mudah Mudah 3 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Puding Karamel Mudah di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Karamel Mudah yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Puding Karamel kukus ini gampang buatnyaa, bahannya sedikit, gampang dicari dan ngga ribet, tapi rasanya menurutku enakkk bangett dehh, beneran😊👍. .puding telur karamel puding karamel sukatan cawan puding karamel sukatan gram puding karamel simple puding karamel mudah sedap kukus dalam bekas plastik puding karamel tanpa. Puding karamel memang sedap di makan waktu berbuka atau sebagai minum petang. Lagi jimat kalau buat sendiri je daripada beli.

Puding Karamel Mudah - velavinkabakery.com Resepi puding karamel ini semestinya harus dicuba! Puding ini sangat enak dan lembut, sesuai dimakan. Puding karamel memiliki rasa yang tidak kalah lezat jika dibandingkan dengan jenis puding Namun cara membuat puding karamel lebih mudah dan bahan-bahan yang digunakan juga sangat mudah.

8 Bahan - Bahan Resepi Puding Karamel Mudah

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Karamel Mudah ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 6 - bijik telur gred A.
  2. Sedia 1 - sb tepung kastard.
  3. Sedia 1 tin - Susu Cair.
  4. Sedia 1 cawan - Susu pekat.
  5. Sedia 1 - sk Esen Vanila.
  6. Sedia - Karamel bawah.
  7. Sedia 1 cawan - gula.
  8. Sedia 1/2 - air.

Cara mudah untuk menyediakan manisan Puding Karamel Biskut yang sedap untuk sajian keluarga. Manisan ini juga sesuai dijadikan menu jamuan. Manakan tidak, puding karamel menggunakan bahan-bahan yang mudah untuk didapati dan murah. Gandingan puding perisa vanila yang silky smooth bersama sos gula hangus yang pahit manis.

3 Step by Step Puding Karamel Mudah

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Karamel Mudah pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Mula mula buat karamel Dulu. Panaskan api kecik letak gula sambil tu whisk lepas dah mengelegak letak air. Whisk jangan bagi berketul. Lepas tu letak dalam bekas yang nak dikukus. Biarkan seketika dan buat puding.
  2. Untuk puding, saya amik blender letak semua bahan puding saya blend dalam 3-4 minit je lepas tu tuang dalam bekas dan kukus 30 min.
  3. Lepas kukus 30 min, saya masukkan dalam peti sejuk selama 1 jam sebelum hidang. Dah siap.

Belakangan puding karamel sering muncul di media sosial. Puding ini terkenal dengan teksturnya yang lembut dan kombinasi rasa karamel yang manis. Kongsi resepi puding mulai dari resepi puding roti, resepi puding karamel, resepi puding jagung, resepi Resepi Puding Roti Paling Sedap dan Mudah - Kami ingin berkongsi resepi puding roti. Puding Karamel Yg Paling Sedap ,Mudah & Pelbagai TIPS. Mari simak resep puding karamel satu ini yang mudah dibuat.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Karamel Mudah ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!