Home

Cara Membuat Nasi Ayam Thai Mudah 36 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Nasi Ayam Thai di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Nasi Ayam Thai yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Anak anak saya memang suka makan nasi ayam dan sepertinya mereka tidak pernah jemu jemu. Hari ni hakak buat Nasi Ayam Thai untuk cod. Alhamdulillah dapat feedback yang cukup menggumbirakan hati hakak.

Nasi Ayam Thai - velavinkabakery.com Berbeza dengan nasi ayam yang biasa kita makan, resipi ini jauh lebih mudah, ringkas dan tidak renyah. "Budak-budak ni asyik nak makan nasi ayam je, boring juga kalau asyik makan yang dibeli di luar tu. Kebetulan ada ayam di rumah ni bolehlah cuba buat nasi ayam Thai yang viral hari tu. Lihat juga resep Nasi Tim Ayam Jamur enak lainnya.

36 Ingredients of Resepi Nasi Ayam Thai

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Nasi Ayam Thai ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 36 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan nasi.
  2. Sedia 3 - pot beras wangi.
  3. Sedia 4 1/2 cawan - air rebusan ayam.
  4. Sedia 2 - inci halia - ketuk.
  5. Sedia 4 - biji bawang putih - bakar & ketuk.
  6. Sedia 2 helai - daun pandan.
  7. Sedia 4 - sudu besar majerin.
  8. Sedia 1 - sudu besar garam.
  9. Sedia - Bahan Ayam.
  10. Sedia 4 - ketul ayam.
  11. Sedia 2 liter - air.
  12. Sedia 1 - inci halia - ketuk.
  13. Sedia 2 ulas - bawang putih - bakar & ketuk.
  14. Sedia 2 - tangkai akar ketumbar.
  15. Sedia 1 - sudu besar garam.
  16. Sedia - bekas berisi ais.
  17. Sedia - Sos cili.
  18. Sedia 6 ulas - lada merah.
  19. Sedia 10 - biji cili padi.
  20. Sedia 3 ulas - bawang putih.
  21. Sedia 1/2 cawan - air rebusan ayam.
  22. Sedia 1 - biji jus limau nipis.
  23. Sedia - garam & gula secukupnya.
  24. Sedia - Sos kicap.
  25. Sedia 5 - biji cili padi.
  26. Sedia 2 ulas - bawang putih.
  27. Sedia 2 - hiris halia.
  28. Sedia 1/2 cawan - air rebusan.
  29. Sedia - garam & gula.
  30. Sedia 1/2 cawan - kicap manis.
  31. Sedia 1/4 cawan - kicap pekat.
  32. Sedia 1 - sudu tepung jagung - bancuh dengan sedikit air.
  33. Sedia - Sup ayam.
  34. Sedia - baki air rebusan ayam.
  35. Sedia 1/2 batang - karot.
  36. Sedia daun - sup & daun bawang.

Menu simple nasi tim ayam jamur. Nice balinese breakfast Nasi Ayam in Sanur. Reasonable price, but the place is to small and the You cannot visit Sanur without partaking of the Nasia Ayam Men Weti on a Sunday morning - join the. Masak yang praktis tapi juga harus bergizi, cobain deh Resep Nasi Tim Ayam Jamur merupakan santapan sehat dan komplit.

5 Cara Membuat Nasi Ayam Thai

Dah ada 36 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Nasi Ayam Thai pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Masukkan ayam ke dalam periuk bersama semua bahan. Masak hingga mendidih. Toskan ayam dan masukkan ke dalam bekas berisi ais. Toskan. Simpan baki air rebusan untuk masak nasi dan sup..
  2. Panaskan majerin. tumiskan halia bawang putih dan daun pandan. Masukkan beras dan kacau hingga rata. Masukkan dalam periuk nasi masukkan air rebusan ayam dan garam. Tunggu hingga masak..
  3. Sos cili. Kisar semua bahan dan masak hingga mendidih. Siap.
  4. Sos kicap. Kisar semua bahan dan masak hingga mendidih. Masukan bancuhan air tepung jagung. Siap.
  5. Sup ayam. Baki air rebusan di didihkan masukan karot taburkan dengan daun bawang & daun sup. Siap.

Nasi tim ayam, sajian bergizi dan lezat untuk berbagai suasana. Resep Nasi Tim Ayam, Menu Sehat yang Penuh Energi. Simpan ke bagian favorit Tersimpan di bagian favorit. Ciri Ayam Aduan Super yang Mempunyai Pukulan Mati - Dalam memelihara dan merawat ayam aduan tidak terlepas dari pemilihan calon Ayam Bangkok Bagus Lengkap dengan Gambar dan Cirinya. Nah min kongsikan cara mudah buat nasi ayam cara Thai.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Nasi Ayam Thai ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!