Home

Cara Memasak Puding Karamel Soya Cepat 6 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Puding Karamel Soya di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Karamel Soya yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Saus karamel jahe: panaskan gula pasir dan air jahe hingga gula leleh menjadi karamel. Baca Deskripsi untuk resep lengkap (available in English) Read down the Description for full Recipe Music use: Claudio the Worm by The Green Orbs Music is. Toz karamel içeriğiyle Pakmaya Karamelli Puding, mutfağınızda ortaya çıkardığınız harika tatlar İddialı tatlardan biri olan Pakmaya Karamelli Puding, küçük-büyük herkesin vazgeçilmezi olacak.

Puding Karamel Soya - velavinkabakery.com Karamelli Puding, pudingle karameli buluşturarak şahane bir lezzet yakalamak isteyenler için enfes bir sütlü tatlı çeşididir. Mükemmel lezzetinin yanı sıra oldukça da hafif olması ile ünlü olan karamelli. Resepi Puding Karamel yang amat mudah disediakan dan rasanya memang sedap.

6 Bahan - Bahan Resepi Puding Karamel Soya

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Karamel Soya ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1/2 cawan - gula (caramel).
  2. Sedia 3 - biji telur gred A.
  3. Sedia 2 1/2 cawan - air soya.
  4. Sedia 1/2 - sudu kecil garam halus.
  5. Sedia 1 - sudu kecil esen vanila.
  6. Sedia 2 - sudu besar tepung custard.

Puding karamel boleh disediakan dengan melalui dua kaedah iaitu kukus atau bakar dengan cara waterbath. Puding adalah satu hidangan penutup (desert) yang sangat enak karena mempuyai tekstur yang lembut dan manis. Puding sangat banyak varian jenis. resepi buat puding karamel by zaharz. Teknik buat puding karamel ni kena mantap.

3 Cara - Cara Puding Karamel Soya

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Karamel Soya pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Sediakan bahan-bahan. Dalam kuali kecil, cairkan gula sehingga keperangan. Kemudian masukkan karamel sesudu besar di dalam ramekin. Ketepikan..
  2. Dalam mangkuk, satukan telur & esen vanila. Gaul perlahan-lahan hingga sebati. Kemudian masukkan tepung custard, gaul rata. Masukkan air soya dan gaulkan perlahan-lahan.Kemudian tapis bancuhan..
  3. Tuang bancuhan soya ke dalam ramekin. Bakar secara Water bath selama 35 minit dengan suhu 180’c. Sejukkan sebelum dihidang..

Mungkin percubaan pertama tak berapa cantik kena usaha lagi ye. Kalau first time buat memang cun melecun macam dalam gambar cik tom buat tu. Caramel Pudding Mocca Agar Indonesian Food Jelly Cheesecake Desserts Recipes Foods. Shutterstock koleksiyonunda HD kalitesinde Puding Karamel Puding Coklat Caramel Custard temalı stok görseller ve milyonlarca başka telifsiz stok fotoğraf, illüstrasyon ve vektör bulabilirsiniz. Kalau sebut puding , jelas terbayang dalam ingatan kelazatan resepi puding roti karamel, puding roti kukus, puding karamel tanpa telur , puding oreo kan.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Karamel Soya ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!