Home

Cara Memasak Nasi Ayam Thai #phopbylinimohd #batch18 Mudah 13 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Enak.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Nasi Ayam Thai #phopbylinimohd #batch18 di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Nasi Ayam Thai #phopbylinimohd #batch18 yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Anak anak saya memang suka makan nasi ayam dan sepertinya mereka tidak pernah jemu jemu. Hari ni hakak buat Nasi Ayam Thai untuk cod. Alhamdulillah dapat feedback yang cukup menggumbirakan hati hakak.

Nasi Ayam Thai #phopbylinimohd #batch18 - velavinkabakery.com Berbeza dengan nasi ayam yang biasa kita makan, resipi ini jauh lebih mudah, ringkas dan tidak renyah. "Budak-budak ni asyik nak makan nasi ayam je, boring juga kalau asyik makan yang dibeli di luar tu. Kebetulan ada ayam di rumah ni bolehlah cuba buat nasi ayam Thai yang viral hari tu. Lihat juga resep Nasi Tim Ayam Jamur enak lainnya.

13 Bahan - Bahan Resepi Nasi Ayam Thai #phopbylinimohd #batch18

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Nasi Ayam Thai #phopbylinimohd #batch18 ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 13 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3 cawan - beras basmati.
  2. Sedia 4 - ketul ayam bahagian peha.
  3. Sedia 2 - inci halia diketuk.
  4. Sedia - 5 tangkai daun ketumbar (bersihkan dan ambil bahagian akar).
  5. Sedia - Bahan-bahan untuk sambal.
  6. Sedia 5 ulas - bawang putih dicincang halus.
  7. Sedia 10 - biji cili padi merah thai.
  8. Sedia 2 sudu makan - gula kabung yang disagat/dikikis.
  9. Sedia 2 sudu makan - sos ikan.
  10. Sedia 1 sudu makan - taucu.
  11. Sedia 1 sudu makan - kicap pekat.
  12. Sedia 1 sudu makan - perahan lemon.
  13. Sedia Daun - ketumbar dipotong(ikut banyak mana yang nak bagi wangi).

Menu simple nasi tim ayam jamur. Nice balinese breakfast Nasi Ayam in Sanur. Reasonable price, but the place is to small and the You cannot visit Sanur without partaking of the Nasia Ayam Men Weti on a Sunday morning - join the. Masak yang praktis tapi juga harus bergizi, cobain deh Resep Nasi Tim Ayam Jamur merupakan santapan sehat dan komplit.

6 Cara Penyediaan Nasi Ayam Thai #phopbylinimohd #batch18

Dah ada 13 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Nasi Ayam Thai #phopbylinimohd #batch18 pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Untuk memasak nasi, didihkan air kemudian masukkan ayam,halia yang telah diketuk dan akar daun ketumbar.Pastikan ayam tenggelam didalam air.Masukkan sedikit garam atau perasa..
  2. Biarkan ayam direbus selama lebih kurang 10minit.Kemudian keluarkan ayam.Simpan air rebusan untuk memasak nasi..
  3. Masukkan beras kedalam periuk nasi.Masukkan air rebusan tadi mengikut sukatan beras.Susun ayam diatas beras.Biarkan sehingga masak..
  4. Untuk sambal,campurkan semua bahan-bahan diatas gaul mesra hingga rasanya balance.Boleh adjust mana yang patut mengikut selera anda..
  5. Boleh dihidangkan bersama timun,salad dan tomato.
  6. Selamat menjamu selera..

Nasi tim ayam, sajian bergizi dan lezat untuk berbagai suasana. Resep Nasi Tim Ayam, Menu Sehat yang Penuh Energi. Simpan ke bagian favorit Tersimpan di bagian favorit. Ciri Ayam Aduan Super yang Mempunyai Pukulan Mati - Dalam memelihara dan merawat ayam aduan tidak terlepas dari pemilihan calon Ayam Bangkok Bagus Lengkap dengan Gambar dan Cirinya. Nah min kongsikan cara mudah buat nasi ayam cara Thai.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Nasi Ayam Thai #phopbylinimohd #batch18 ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!