Home

Cara Memasak Puding milo bersama oreo Sedap 5 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Puding milo bersama oreo di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding milo bersama oreo yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Gampang banget pas banget buat buka puasa atau dijual. Gampang banget pas banget buat buka puasa atau dijual. Jumpa lagi bersama BELLFIS KITCHEN Berbagi cara Berbagi rasa untuk menjadi idola keluarga👇 PUDING OREO CAKE.

Puding milo bersama oreo - velavinkabakery.com Saatnya berburu takjil 😂 eeh daripada beli cus buat aja sendiri. Juga dikenali dgn nama Puding Milo Oreo Ada yang bagi nama Puding Milo Oreo Wannacry. Mungkin rasa puding ni sedap sangat sampai Cara-cara : Masak air bersama serbuk agar-agar hingga larut.

6 Ingredients of Resepi Puding milo bersama oreo

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding milo bersama oreo ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Agar2 tali(agak2)jgn banyak sgt dan jgn sikit sgt.
  2. Sedia 400 ml - air.
  3. Sedia 5 sudu makan - milo bancuh dgn air panas 1 cawan.
  4. Sedia 450 ml - fresh milk.
  5. Sedia 1 - bungkus oreo.
  6. Sedia - Gula agak2 la kalau nak manis letak lebih,tapi sy x suke manis.

Masukkan gula dan masak hingga gula larut. Cara - cara memasak: Panaskan agar-agar bersama air hingga agar-agar larut, kemudian masukkan gula, kacau dan biarkan gula larut baru masukkan susu hingga mendidih, kacau betul-betul ya. Panaskan campuran milo yg separuh lagi dgn api paling kecil supaya tidak membeku. Apabila permukaan nya mengeras sedikit, tuangkan kesemua adunan putih tadi.

5 Cara Penyediaan Puding milo bersama oreo

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding milo bersama oreo pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Rebus agar2 bersama 400 ml air,bila dh mengelegak angkat dan tapis.
  2. Campur kan fresh milk dan bancuhan milo.
  3. Dah campur kan semua boil balek dn masukan gula jgn manis sgt tau.
  4. Dah boil sejukan kejap.
  5. Masukan serbuk oreo tadi dlm acuan pastu masukan puding dlm acuan dan sejukan.

Resep Puding Oreo Sederhana - Puding sederhana dengan bahan dasar biskuit oreo dan susu segar ini dijamin nikmat untuk sajian santai bersama keluarga. Puding oreo sederhana cocok untuk menu si kecil, karena anak anak paling gemar dengan biskuit oreo apalagi setelah diolah menjadi sebuah. Puding lumut coklat. •• PUDING OREO MILO •• Tergoda tidak tengok ?? The recipes pudding ni was happy je. Cukup Mudah Cara Buat Resipi Puding Oreo Milo Ni.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding milo bersama oreo ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!