Home

Resepi Puding kastard pkp Mudah 5 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding kastard pkp di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding kastard pkp yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. PUDDING ROTI KASTARD Mood baik nak buat PUDDING ROTI KASTARD waktu PKP ni. Tapi tak boleh keluar nak beli kismis. Pakai je lah apa yang ada.

Puding kastard pkp - velavinkabakery.com Lain orang lain caranya.masak puding guna apa yang ada jeee. Bahan Resepi Puding Roti Bakar Sos Kastard. Salam semua, musim PKP ni ramai makan roti hii.

5 Bahan - Bahan Resepi Puding kastard pkp

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding kastard pkp ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 tin - jagung.
  2. Sedia 1 tin - susu cair.
  3. Sedia 2 cawan - air.
  4. Sedia 1 cawan - gula.
  5. Sedia 1 cawan - tepung kastard.

Puding kastard yg paling laku keras di jb Beli sekali pasti nak lagi! Kami menawarkan caj penghantaran yg berpatutan dan harga yang murah! Puding Custard yang lezat ini dibuat dari bahan-bahan yang mudah dicari: telur, gula dan susu. Sendukkan puding roti yang telah masak kedalam pinggan dan curahkan sos kastad diatas puding roti tadi.

4 Step by Step Puding kastard pkp

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding kastard pkp pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Campurkan kesemua bahan tadi adukkan sehingga sebati.
  2. Kemudian letakkan diatas api sederhana besar, kacau sehingga pekat, Hati2 ye ibu2 bila ianya menggelegak perlahankan sikit api kacau je smpai masak dan pekat..
  3. Selesai masak letakkan di dalam bekas dan blh sejukkan di dlm peti sejuk..
  4. Selamat Mencuba🤗.

Resepi resepi menarik yang patut anda cuba! Malam ini saya membuat Puding Kastard Jagung sahaja tanpa Buah buahan Koktail. Resepi ini saya ambil dari Dapur CT iaitu resepi Puding Kastard Jagung Berkoktail. Itu pun kerana saya hanya ingin. Puding Kastard Berkuah - Resepi Mudah dan Ringkas.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding kastard pkp ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!