Home

Cara Memasak Nasi Ayam Thai Sedap 12 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Enak.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Nasi Ayam Thai di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Nasi Ayam Thai yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Anak anak saya memang suka makan nasi ayam dan sepertinya mereka tidak pernah jemu jemu. Hari ni hakak buat Nasi Ayam Thai untuk cod. Alhamdulillah dapat feedback yang cukup menggumbirakan hati hakak.

Nasi Ayam Thai - velavinkabakery.com Berbeza dengan nasi ayam yang biasa kita makan, resipi ini jauh lebih mudah, ringkas dan tidak renyah. "Budak-budak ni asyik nak makan nasi ayam je, boring juga kalau asyik makan yang dibeli di luar tu. Kebetulan ada ayam di rumah ni bolehlah cuba buat nasi ayam Thai yang viral hari tu. Lihat juga resep Nasi Tim Ayam Jamur enak lainnya.

12 Ingredients of Resepi Nasi Ayam Thai

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Nasi Ayam Thai ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 12 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - ekor ayam.
  2. Sedia 3 - pokok ketumbar.
  3. Sedia 2 - inci halia.
  4. Sedia - Bahan utk sambal.
  5. Sedia 15 - biji cili padi.
  6. Sedia 2 sudu makan - gula nise/kerek.
  7. Sedia 3 ulas - bawang putih.
  8. Sedia 3 jalur - ketumbar.
  9. Sedia 2 sudu makan - sos nampla.
  10. Sedia 1 - sudu besar kicap pekat.
  11. Sedia 1/2 - biji lemon.
  12. Sedia 1 - sudu besar taucu.

Menu simple nasi tim ayam jamur. Nice balinese breakfast Nasi Ayam in Sanur. Reasonable price, but the place is to small and the You cannot visit Sanur without partaking of the Nasia Ayam Men Weti on a Sunday morning - join the. Masak yang praktis tapi juga harus bergizi, cobain deh Resep Nasi Tim Ayam Jamur merupakan santapan sehat dan komplit.

4 Cara Penyediaan Nasi Ayam Thai

Dah ada 12 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Nasi Ayam Thai pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Ayam dipotong empat.panaskan air didalam periuk.hiris halia.masukkan batang ketumbar dan juga ayam.rebus selama sepuluh minit..
  2. Basuh beras,kemudian masukkan kedalam rice cooker.ambil air rebusan ayam tadi untuk memasak nasi.masukkan juga ayam yg direbus tadi.tekan butang cook dan tunggu sehingga nasi masak..
  3. Untuk sambal pula tumbuk/hiris halus cili dan bawang putih.masukkan sos nampla,kicap,perahan limau,taucu.gaul sebati.hiriskan juga daun ketumbar..
  4. Hidangkan nasi berserta sambal,ulaman dan sup.selamat mencuba..

Nasi tim ayam, sajian bergizi dan lezat untuk berbagai suasana. Resep Nasi Tim Ayam, Menu Sehat yang Penuh Energi. Simpan ke bagian favorit Tersimpan di bagian favorit. Ciri Ayam Aduan Super yang Mempunyai Pukulan Mati - Dalam memelihara dan merawat ayam aduan tidak terlepas dari pemilihan calon Ayam Bangkok Bagus Lengkap dengan Gambar dan Cirinya. Nah min kongsikan cara mudah buat nasi ayam cara Thai.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Nasi Ayam Thai ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!