Home

Resepi Ayam panggang 3 bahan Enak 10 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ayam panggang 3 bahan di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam panggang 3 bahan yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. #rmnetwork #cookingideas #ayampanggang Thanks for watching this video. Do share your result after you try this recipe. Don't forget to LIKE, COMMENT, SHARE.

Ayam panggang 3 bahan - velavinkabakery.com Bahan-Bahan Koleksi resipi ayam panggang homemade yang mudah, sedap dan tak guna banyak bahan yang boleh dimasak. Resep ayam panggang - Ayam adalah salah satu bahan makanan yang mengandung banyak sekali nutrisi yang baik untuk tubuh. Dalam ayam terdapat beragam zat baik, seperti protein yang memadai, mineral dan gizi lainnya yang ketika dikonsumsi, maka akan berperan untuk menjaga tubuh menjadi.

10 Bahan - Bahan Resepi Ayam panggang 3 bahan

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam panggang 3 bahan ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 10 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - ekor ayam (belah bahagian dada).
  2. Sedia 1/2 botol - sos bbq Oriental tesco.
  3. Sedia 3 - sudu origano kering.
  4. Sedia 2 - sudu serbuk lada hitam.
  5. Sedia 1 - sudu kecil garam.
  6. Sedia 3 - [email protected] Air untuk merebus.
  7. Sedia - Bahan sampingan:.
  8. Sedia 1 - biji Kentang.
  9. Sedia 6 ulas - bawang putih.
  10. Sedia 3 - tangkai daun bawang.

Note: your question will be posted publicly on the Questions & Answers page. Tips Mempersiapkan Bahan Utama: Untuk langkah yang pertama lakukan dengan terlebih dahulu membersihkan ayam. Hal ini penting karena ayam yang baru saja anda beli belum tentu. Get full Ayam Panggang Recipe ingredients, how-to directions, calories and nutrition review.

4 Step by Step Ayam panggang 3 bahan

Dah ada 10 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam panggang 3 bahan pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Didihkan air sehingga menggelegak dan masukkan garam. Kemudian celur ayam selama 10 minit. Angkat dan toskan airnya sehingga kering. Kemudian lumur ayam dgn sos bbq Oriental. Lumur semua bahagian..
  2. Kemudian taburkan oregano dan lada hitam. Susun ubi kentang, bawang putih dan daun sup. Jika mahu tambah sayur lain seperti lobak merah pun boleh..
  3. Bakar ayam kedalam oven selama 30-35minit. Jika tiada oven lagend mcm ziana ni guna je oven yg boleh control suhu tu. Guna suhu 180c-200c.
  4. Dh pun siap. Bolehlah dihidangkan bersama hidangan yg lain..

Resep Ayam Panggang ada bermacam-macam variasinya. Masak pada api sedang hingga kuah santan mengental; angkat ayam. Lihat juga resep Roasted chicken / Ayam Panggang simple enak lainnya. Obat ayam bangkok tidak sama dengan obat untuk ayam lainnya karena harus mempunyai tingkat kenyamanan untuk ayam itu sendiri. Untuk mengobati ayam ngorok dapat menggunakan obat yang terbuat dari bahan alami.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam panggang 3 bahan ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!