Home

Cara Membuat Puding Roti Sos Kastad Mudah 14 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Roti Sos Kastad di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Roti Sos Kastad yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Masak sampai pekat. kepekatan sos terpulang pada selera. Sementara puding roti masak, kita buat sos kastad pula. Masukkan kesemua bahan kedalam periuk, masak dengan api yang kecil.

Puding Roti Sos Kastad - velavinkabakery.com Resepi puding roti bakar dan sos Kastard menggunakan. Puding roti wholemeal sos kastard ~ umi's cup cake. Crite puding roti dh berhabuk baru ade mase nk update. heheh. mcm biase, alasan bz memanjang. crite puding roti ni bermula bile one of my return customer, Pn.

14 Bahan - Bahan Resepi Puding Roti Sos Kastad

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Roti Sos Kastad ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 14 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - 🍞 1 bungkus roti keping 600gm.
  2. Sedia - 🍞 2 cwn susu segar.
  3. Sedia - 🍞 3 biji telur.
  4. Sedia - 🍞 1/2 cawan gula.
  5. Sedia - 🍞 3 sudu besar mentega- dicairkan.
  6. Sedia - 🍞 1 sudu teh esen vanila.
  7. Sedia - 🍞 kismis, coklat chips, ceri -sebagai hiasan.
  8. Sedia - Sos Kastad.
  9. Sedia - 💛 1 tin susu cair.
  10. Sedia - 💛 1 cawan air.
  11. Sedia - 💛 1/2 cawan gula.
  12. Sedia - 💛 1 sudu teh esen vanila.
  13. Sedia - 💛 3 sudu besar tepung kastad.
  14. Sedia - 💛 sedikit pewarna kuning (pilihan).

Suri yg request. how do i thank her for the 'idea'. Jom try masak Puding Roti yang lembut bersama dengan sos kastad yang berkrim dan lazat ni! Puding roti merupakan hidangan pencuci mulut yang popular di kebanyakan negara, termasuk di England, Perancis, Belgium, Puerto Rico, Mexico Ia boleh dihidangkan bersama kuah manis, di Malaysia, ia lazimnya disajikan dengan kuah kastad. Di Hong Kong, puding roti lazimnya disajikan.

6 Cara Penyediaan Puding Roti Sos Kastad

Dah ada 14 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Roti Sos Kastad pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Potong roti 2 bahagian jadi bentuk segitiga. Kemudian, susun 4 keping.
  2. Gulung menjadi seperti bunga & susun di dlm loyang saiz 9 yg telah di sapu dgn sedikit mentega. Buat sebanyak 8 gulungan bunga.
  3. Pukul telur. Campur susu, gula, mentega & esen vanila. Kacau hingga gula larut. Tuang bancuhan susu ke atas roti yg disusun di dlm loyang tadi..
  4. Tabur kismis, coklat chips & ceri..
  5. Bakar pd suhu 160â€Ēc selama 45 minit @ hingga bahagian atas keperangan..
  6. (Sos Kastad) Satukan semua bahan2 & sebatikan. Kacau di atas api sederhana hingga pekat. Sejukkan. Tuang di atas puding roti ketika menghidang.

Saya sebenarnya jarang sangat membeli roti, tak kiralah roti sandwich ataupun roti berinti. Tak tahulah mengapa, saya agak selektif tentangnya. Kadang-kadang kalau beli peket kecil tu sampai seminggu tak habis lagi. Keluakan puding roti bakar dan sejukkan dahulu. Sambil tu kita sediakan sos kastard yang sedap ni.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Roti Sos Kastad ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!