Home

Resepi Puding Pisang Sos Kastard Enak 10 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Pisang Sos Kastard di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Pisang Sos Kastard yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Assalamualaikum, Selamat datang ke channel Sloppy Kitchen. Dalam video ini kami akan menunjukkan resepi cara buat puding pisang sos kastard. Resipi puding roti dan kastard sos boleh bahan yang mudah dan mudah. sentiasa bahan sudah wujud dalam rumah kami… Ia adalah mudah untuk mengitar Kak Nurul dan Kak Salmah, ni Zana'ya sudah berkongsi yer resepi puding roti dan kastard sos itu sahaja… Harap-untuk dapat untuk bayi comel di.

Puding Pisang Sos Kastard - velavinkabakery.com Kalau nak makan bersama sos kastard, boleh kurangkan sikit gula di dalam puding roti pisang ni sebab sos kastard dah ada rasa manis. Kalau nak lebih senang faham cara buat puding roti pisang ni, boleh tengok video yang saya buat kat bawah. Confirm membuka selera nak berbuka nanti.

10 Ingredients of Resepi Puding Pisang Sos Kastard

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Pisang Sos Kastard ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 10 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 7 - biji pisang(ikut pilihan jenis pisang)akk guna pisang kebatu.
  2. Sedia - Butter secukupnya.
  3. Sedia - Bahan2 Sos Kastard.
  4. Sedia 4 - sdm kastard.
  5. Sedia 3 - sdm gula.
  6. Sedia 1/2 tin - susu cair.
  7. Sedia 1 - penutup esen vanilla(akk guna star brand).
  8. Sedia 1 1/2 tin - air (ikut sukatan tin susu).
  9. Sedia - Buah2an Hiasan.
  10. Sedia - Kismis,Ceri, Peach (ikut pilihan).

Puding roti merupakan hidangan pencuci mulut yang popular di kebanyakan negara, termasuk di England, Perancis, Belgium, Puerto Rico, Mexico, Argentina, Louisiana Creole dan selatan Amerika Syarikat. Pernah dengar Puding Pisang Bersos Kastard? Pisang digoreng dan disimbahi dengan sos kastard. Nampak menyelerakan, dan yang syok tak menggunakan banyak bahan.

3 Instructions Puding Pisang Sos Kastard

Dah ada 10 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Pisang Sos Kastard pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Pisang dibelah 2 digoreng dengan butter hingga keperangan....
  2. Satukan kesemua bahan2 sos...masak dengan api yg perlahan kacau serata sehingga pekat dan mendidih...ok padamkan api dapur...dan sejukan sos kastard...bila dah suam akk masukan dlm peti ais untuk sejukan dalam 15 minit...akk suka hidang sejuk...kalau suka makan panas2 pun boleh..
  3. Cara hidangan susun pisang yg dh siap digoreng tadi dlm pinggan yg sesuai dan tuangkan sos kastard dan hiaskan dgn kismis,ceri dan hirisan buah peach🍑 Puding Pisang Sos Kastard #StyleAzaAaj is done...♥️.

Harini Kak Bell kongsikan resepi dessert pulak. Ada lah kawan kita ni, Cik Suri dan Amaniwati ni bagi cadangan buatlah pencuci mulut pulak. Asyik resepi nak menaikkan badan aje yer. Sebenarnya Kak Bell ni memang tak rajin nak buat dessert atau pastri. Puding Roti Berkuah Kastard ~ Pasti Menyelerakan Anda Semua.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Pisang Sos Kastard ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!