Home

Cara Memasak Ayam masak lemak cili api Cepat 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ayam masak lemak cili api di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam masak lemak cili api yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Ayam Masak Lemak Cili Padi dengan Tips dan Rahsianya. Bahan bahan Masukkan ayam dalam periuk dan nyalakan api perlahan. Kacau sehingga kulit ayam nampak kering sedikit.

Ayam masak lemak cili api - velavinkabakery.com It is a very simple but delicious dish to make. Resepi Ayam Masak Lemak Cili Api cara Negeri Sembilan yang sangatlah sedap. Macam tak percaya bila nak masak tak masukkan bawang, tapi hasilnya memang masak lemak yang mantap, ayam tidak berbau hanyir dan pedas semuanya cukup rasa.

7 Ingredients of Resepi Ayam masak lemak cili api

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam masak lemak cili api ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 5 - ketul ayam.
  2. Sedia - susu low fat.
  3. Sedia - asam keping satu.
  4. Sedia - cili padi hijau blend cukup satu genggaman.
  5. Sedia - kentang 2 biji.
  6. Sedia - setengah cawan air kosong.
  7. Sedia 1 - setengah sudu kunyit.

AYAM MASAK LEMAK KUNING - adalah salah satu resepi yang mudah tapi sedap dan sangat sesuai di masak ketika hari yang sibuk. Menu simple saya hari ni ayam masak lemak cili padi. Menu yang senang dan sedap bagi saya. Sebenarnya ada banyak cara nak masak ayam masak Saya sediakan video ayam masak lemak kat bawah ni.

4 Step by Step Ayam masak lemak cili api

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam masak lemak cili api pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Letak sedikit minyak dalam periuk dan masukkan cili padi hijua yang telah diblend.
  2. Selepas itu, bila dah naik bau masukkan susu low fat yang kotak kecil tu pun dah cukup.
  3. Then letak air dan kunyit biarkan seketika.
  4. Lastly masukkan ayam dan kentang dan dibiarkan lama sehingga kentang dan ayam empuk..

Boleh la tengok ye sebelum masak tu. Lepas tengok tu jangan lupa subscribe ok… It is also called Ayam Masak Lemak Cili Api. Cili Api also refers to bird's eye chilli. Here is an image of the Royal Mosque of Seri Menanti (Masjid Diraja Tuanku Munawir), full of Moghul infuence, not quite Minangkabau! Located in the state's royal town of Seri Menanti, the mosque is next to the Old Palace. apapun versinya masakan ini tetap sedap karena kuah yang terasa pedas dan daging ayam yang mat gebu membuat makanan ini banyak digemari oleh orang banyak dan salah satunya adalah suami saya yang setiap akhir week pasti meminta saya untuk membuat ayam masak lemak cili api ni.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam masak lemak cili api ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!