Home

Cara Memasak Nasi Ayam Travel Mudah 7 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Nasi Ayam Travel di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Nasi Ayam Travel yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Nasi Ayam Travel - velavinkabakery.com

7 Bahan - Bahan Resepi Nasi Ayam Travel

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Nasi Ayam Travel ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 keping - dada ayam- di potong dadu.
  2. Sedia 1/2 batang - lobak- di potong dadu.
  3. Sedia Sedikit - daun bawang.
  4. Sedia 1 - kiub pati ayam.
  5. Sedia 3 ulas - bawang putih - di ketuk.
  6. Sedia 1 - pot nasi.
  7. Sedia - Air secukupnya mengikut sukatan beras masing-masing.

6 Cara Memasak Nasi Ayam Travel

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Nasi Ayam Travel pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Bahan utama di potong dadu.
  2. Beras di basuh bersih-bersih.
  3. Masukkan bahan utama tadi bersama beras tadi..
  4. Tambahkan air mengikut sukatan beras masing-masing.
  5. Gaul rata dan masukkan ke dalam rice cooker. Tekan cook macam kita masak nasi tu..
  6. Hasil nasi yang dah siap. Boleh di hidang makan..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Nasi Ayam Travel ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!