Home

Resepi Ayam Berlado (Contest #Mahn) Mudah 12 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam Berlado (Contest #Mahn) di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam Berlado (Contest #Mahn) yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Ayam Berlado (Contest #Mahn) - velavinkabakery.com

12 Ingredients of Resepi Ayam Berlado (Contest #Mahn)

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam Berlado (Contest #Mahn) ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 12 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1/2 - ekor ayam.
  2. Sedia 10 - biji cili besar.
  3. Sedia 10 - biji cili padi.
  4. Sedia 2 - biji tomato.
  5. Sedia 3 - biji ubi kentang.
  6. Sedia 1 - biji bawang besar.
  7. Sedia 8 ulas - bawang putih.
  8. Sedia 1 - sudu ketumbar.
  9. Sedia 2 - sudu kecil garam.
  10. Sedia 1 - sudu besar gula.
  11. Sedia 1 - sudu kecil Serbuk kunyit.
  12. Sedia - Minyak masak.

4 Cara - Cara Ayam Berlado (Contest #Mahn)

Dah ada 12 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam Berlado (Contest #Mahn) pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Bahan-bahan untuk memasak Ayam Berlado..
  2. Ketumbar,garam dan serbuk kunyit di kisar sekali dan gaulkan bersama ayam. Ubi kentang dibuang kulit dan belah 4. Kisar kasar semua bahan: bawang besar, bawang putih, cili besar, cili padi, tomato.
  3. Panaskan minyak goreng ubi kentang sehingga empuk, ketepikan. kemudian gorengkan ayam sehingga masak dan ketepikan. Minyak yg digunakan untuk menggunakan kentang dan ayam td, kurangkan sikit. Kemudian tumiskan bahan kisar yg kasar td. Tumis bahan sehingga terbit minyak masukkan garam dan gula. Tutup api, gaulkan semua..
  4. Selamat mencuba, ni lah salah 1 menu masakkan yg buat saya naik bdn. Dah nk cecah badan mcm tong. Seminggu sekali saya mesti akan buat menu ni ats permintaan keluarga.. bahan utama, bole di ganti dengan daging, telor, ikan dan apa sahaja yang korang ingin cuba...pasti mcm ni👍......

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam Berlado (Contest #Mahn) ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!