Home

Cara Membuat Ayam Pedas Korea citarasa Malaysia Enak 2 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ayam Pedas Korea citarasa Malaysia di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam Pedas Korea citarasa Malaysia yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Memang sedap menu Ayam Pedas Korea ni, sebab tu viral sana-sini. Oleh itu, saya sediakan resepi berkenaan dengan cara saya. Lebih pedas lebih enak, almaklumlah tekak Melayu 😂😂.

Ayam Pedas Korea citarasa Malaysia - velavinkabakery.com Bolehlah berangan kononnya berada di Korea. resep ayam woku manado dan cara membuat ayam bumbu woku pedas lengkap bahan & bumbu halus yang digunakan untuk memasak ayam woku dengan citarasa enak dan mudah. Ayam Masak Merah merupakan antara menu masakan yang mendapat sambutan dalam setiap acara atau majlis-majlis tertentu kerana cara penyediaa. Ayam goreng ini memang jadi kegemaran ramai terutama yang spicy.

10 Ingredients of Resepi Ayam Pedas Korea citarasa Malaysia

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam Pedas Korea citarasa Malaysia ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 10 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 15 - ketul ayam (siap salut-apa2 brand).
  2. Sedia 1 sm - marjerin.
  3. Sedia 2-3 sm - cili kisar.
  4. Sedia 3 sm - sos thai.
  5. Sedia 2 sm - sos tiram.
  6. Sedia 1 sm - madu.
  7. Sedia Sedikit - bancuhan air tepung jagung (utk pekatkan kuah).
  8. Sedia 3 ulas - bawang putih (racik halus).
  9. Sedia 1 - inci halia (racik halus).
  10. Sedia Daun - bawang...bijan...bawang goreng (jika ada utk hiasan).

Selalunya kita termasuk anak-anak makan begitu saja. Kalau dah sekeluarga suka, elok rasa jika kita belajar buat sendiri demi penjimatan. Kan sekarang kita kena berjimat cermat. Ingat Korea Ingat Ayam Pedas Menerima order daripada pelajar POLIMAS,Jitra Juga menerima order dikawasan.

2 Cara - Cara Ayam Pedas Korea citarasa Malaysia

Dah ada 10 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam Pedas Korea citarasa Malaysia pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Tumiskan marjerin bersama bawang putih dan halia sehingga naik bau, kemudian masukkan cili kisar..tumis sehingga naik minyak. Kecikkan api dan masukkan sos thai..sos tiram..madu....gaul rata dan perasakan..
  2. Setelah kuah siap...masukkan ayam yg telah digoreng ke dalam kuah dan dikacau hingga sebati...taburkan bijan..daun bawang ke atas ayam utk hiasan...siap utk dihidangkan.

Nak review sikit ayam pedas korea yang kami buat sebelom ni lani tak open order lagi sebab busy. Citarasa pedas dikombinasikan dengan gurih dan bumbu ayam bakar khas dari Taliwang memberikan sensai rasa tersendiri dibandingkan dengan resep ayam Buat teman teman yang memang menyukai citarasa pedas, kali ini kita akan memberikan resep cara membuat ayam bakar taliwang yang enak. Selain ikan asin peda yang khas dari nasi bakar kali ini, aroma dari daun kemangi dapat menambah cita rasa penyajiannya. Untuk menambah selera Nasi bakar ayam peda ini sangat pas disajikan selagi hangat dengan tambahan sambal, lalapan dan tempe bacem. Sebut saja pasal ayam goreng, boleh dikatakan semua orang suka makan.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam Pedas Korea citarasa Malaysia ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!