Home

Resepi Dry Chilli Chicken Cepat 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Dry Chilli Chicken di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Dry Chilli Chicken yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Easy recipe for Indian Chinese Chilli Chicken Dry. This will give you fool proof restaurant style chinese chilli chicken every single time! Chilli chicken is a classic when it comes to Indo-Chinese food.

Dry Chilli Chicken - velavinkabakery.com Chilli Chicken comes together pretty quickly in a wok and can be served as an appetizer or for dinner with fried rice. Dry chilli chicken, easily the most popular Indian-Chinese chicken recipe for the meat lovers. It's spicy (it's called chilli chicken after all), it's got a crunch from the flour coating over the chicken and the.

18 Bahan - Bahan Resepi Dry Chilli Chicken

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Dry Chilli Chicken ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 18 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Ayam bahagian isi (ikut berapa orang makan dan potong kecil).
  2. Sedia - Sos tiram 1 sudu.
  3. Sedia - sos cili 3 sudu.
  4. Sedia - sos tomato 2 sudu.
  5. Sedia 5 - cili kering.
  6. Sedia 2 - cili padi.
  7. Sedia Daun - limau purut (ganti daun kari).
  8. Sedia - setengah bawang holland potong dadu.
  9. Sedia 2 ulas - bawang putih (hiris).
  10. Sedia sedikit - carrot potong dadu kecil.
  11. Sedia 1 1/2 - gula.
  12. Sedia 1 - sudu kecil gula.
  13. Sedia - maggi secukup rasa.
  14. Sedia - Untuk perapan ayam.
  15. Sedia - Tepung gandum.
  16. Sedia - tepung jagung.
  17. Sedia - serbuk kari.
  18. Sedia - secubit garam.

This dry chilli chicken tastes best eating with a roomali roti or any roti recipe or we can have it plain. Below are the recipe details on how to make chilli chicken dry recipe with detailed steps and video. Dry Chilli Chicken Recipe with step by step pictures and video is a restaurant style chicken recipe made in an Indo-Chinese style. Boneless chicken pieces fried and then saute again with onion and.

4 Cara Memasak Dry Chilli Chicken

Dah ada 18 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Dry Chilli Chicken pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Campur tepung gandum, tepung jagung, serbuk kari dan secubit garam untuk kita goreng ayam (saya agak² je kuantiti tepung² ni) perapkan dahulu ye ayam tu selama 30minit, lepastu goreng..
  2. Panaskan kuali bersama sedikit minyak, Masukkan cili kering dan daun limau masak sehingga garing..
  3. Kemudian, masukkan pula bawang holland, bawang putih, carrot dan cili padi gaul sehingga naik bau/kekuningan..
  4. Bila dah naik bau semua, masukkan sos cili, sos tomato, sos tiram dan maggi secukup rasa. Gaul rata dan perasakan dengan gula dan garam. Bila kuah dah pekat tutup api, Letak ayam dan gaulkan sampai kuah salut semua ayam. Siap!.

Making Restaurant style Chilli Chicken Dry or Chilli Chicken Gravy at home is not that difficult you know. I agree its a bit lengthy process, but at least there is no fear of artificial colour or MSG. Chilli chicken dry is a recipe originally borrowed from the Chinese. This spicy Chinese food is now What is interesting about Chilli chicken dry is that it is actually a very easy Chinese recipe to try out. I love to browse across the site and pick the best deal and use it.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Dry Chilli Chicken ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!