Home

Cara Membuat Bubble Pudding Custard Sauce Mudah 5 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Bubble Pudding Custard Sauce di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Bubble Pudding Custard Sauce yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Bubble Pudding Custard Sauce - velavinkabakery.com

14 Bahan - Bahan Resepi Bubble Pudding Custard Sauce

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Bubble Pudding Custard Sauce ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 14 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Pudding.
  2. Sedia 5 - biji telur putih shj.
  3. Sedia 1 - paket agar2 tali (30g).
  4. Sedia 6 cawan - air.
  5. Sedia 6 - sudu besar gula.
  6. Sedia Sedikit - pewarna pink.
  7. Sedia - Kuah custard.
  8. Sedia 1 tin - susu cair.
  9. Sedia 1 tin - air.
  10. Sedia 1 - sudu besar tepung kastad (larut dgn sedikit air).
  11. Sedia 1 - sudu kecil esen vanila.
  12. Sedia 1 - biji kuning telur.
  13. Sedia 4 - sudu besar susu pekat manis.
  14. Sedia 4 - sudu besar gula.

5 Cara Memasak Bubble Pudding Custard Sauce

Dah ada 14 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Bubble Pudding Custard Sauce pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Masukkan semua bahan agar2 dalam periuk dan masak hingga agar2 hancur. Lepas hancur ble tutup api dan biarkan suam2 sejuk utk dicampur ke dalam telur putih yg di putar jd meringue..
  2. Dlm bekas lain putar 5 biji telur putih dgn kelajuan maximum hingga jd meringue. Kalo terbalikkan bekas tu kira telur x jatuh..
  3. Last... Amek agar2 td buh dlm bks meringue. Slow2 je step tkut meringue rosak. Nti x jdi buih. Pastu mix gune speed paling slow. Jgn lame2 just nk bg sebati je adunan tu. Bile dh sebati boleh tuang adunan dlm loyang. Slow2 je k.. Then biarkan dlm 30mnit sebelum dimakan. Klo sejukkan dlm peti lg sedap!.
  4. Masukkan semua bahan kuah tu dlm periuk. Masak dlm 5,6minit bg naik bau je. Guna api sederhana. Kene kacau tanpa henti tkut kuah kastad akan berketul2.. Pastu sejukkan dlm peti...
  5. Dah siap ! Potong dan makan bersama pudding dan kuah kastad.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Bubble Pudding Custard Sauce ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!