Home

Resepi Puding Biskut Kastard Mudah 9 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Biskut Kastard di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Biskut Kastard yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hari ini saya akan share Puding kastard koko. Untuk layer puding tiramisu kastard, saya guna biskut marie perisa kopi sebagai perasa tiramisu. Boleh juga gunakan biskut lain yang dicicah dengan air kopi ataupun air nescafe.

Puding Biskut Kastard - velavinkabakery.com Sendukkan puding roti yang telah masak kedalam pinggan dan curahkan sos kastad diatas puding roti tadi. Resepi resepi menarik yang patut anda cuba! *kuah kastard boleh dimasak awal dan di simpan dalam peti sejuk. *boleh dimakan bersama puding raja, puding roti, kek dan lain-lain. *hiasi puding bersama fruit cocktail/lychee/longan. Puding kastard yg paling laku keras di jb Beli sekali pasti nak lagi!

9 Ingredients of Resepi Puding Biskut Kastard

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Biskut Kastard ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - paket serbuk agar-agar.
  2. Sedia 900 ml - air.
  3. Sedia 1 1/2 cawan - gula.
  4. Sedia 1 cawan - tepung kastard.
  5. Sedia 1/3 cawan - susu pekat manis.
  6. Sedia 1 tin - susu cair.
  7. Sedia 3 - sudu milo.
  8. Sedia 3 - sudu air panas.
  9. Sedia 5-6 keping - biskut cracker hup seng.

Kami menawarkan caj penghantaran yg berpatutan dan harga yang murah! Resepi Puding Roti Kastard Tanpa GulaDessert sihat tanpa gula. Makan sedap tanpa rasa bersalah Bahan Puding Resepi Puding Roti Berkuah SantanSekarang baru nak kalut ganti puasa ye.hehe. Lihat juga resipi untuk Puding kastard koktail dengan sos kastard.

7 Cara - Cara Puding Biskut Kastard

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Biskut Kastard pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Satukan gula, air dan serbuk agar-agar ke dalam periuk. Masak hingga mendidih..
  2. Di dalam bekas lain, campurkan tepung kastard, susu pekat manis dan susu cair. Kacau sebati hingga tepung kastard larut..
  3. Kemudian, masukkan campuran tepung kastard bersama susu tadi ke dalam periuk agar-agar yang sedang mendidih. Gunakan api yang sederhana. Kacau sebati dan kacau hingga mendidih semula..
  4. Setelah itu, masukkan biskut cracker dan kacau hingga pekat..
  5. Setelah siap, bahagikan adunan kepada dua bahagian. Satu bahagian di masukkan campuran milo bersama air panas. Kacau hingga sebati dengan adunan puding..
  6. Kemudian, boleh mula melapis adunan. Ketepikan, apabila sudah sejuk bolehlah disimpan di dalam peti ais..
  7. Sedia dinikmati sejuk-sejuk..

Ini salah satu resep puding cake yang lumayan sering aku buat. Enak Banget Langsung Nyesss di Tenggorokan Bund. Puding Kastard Buah Ringkas By Kak Wan @ Resipicitarasawan. Bahan Resepi Puding Roti Bakar Sos Kastard. Saya guna biskut marie perisa kopi. "Petang-petang ni makan puding best jugak.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Biskut Kastard ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!