Home

Cara Membuat Puding Karamel Cepat 5 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Puding Karamel di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Karamel yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Puding Karamel - velavinkabakery.com

5 Bahan - Bahan Resepi Puding Karamel

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Karamel ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3 - biji telur.
  2. Sedia 1 tin - susu cair.
  3. Sedia 3 - sb susu pekat.
  4. Sedia 1 - sb esen vanilla.
  5. Sedia 5 - sb gula.

3 Cara Penyediaan Puding Karamel

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Karamel pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Hanguskan 5sb gula terdahulu guna api sederhana. Bila gula dah hancur masukkan 10 sudu air panas(agak² pun boleh). dah siap masukkan dalam loyang.
  2. Pecah kan telur dan kepuk manja2 telur tu 🤭.
  3. Kemudian, masukkan bahan lain dan kacau sebati. tapis dahulu adunan dan tuang dlm loyang tadi dan kukus 30 minit. bila dah siap sejukkan dahulu puding baru terbalikkan dia 🥰.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Karamel ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!